Starasz się kontrolować swoje jedzenie, a rezultatów nie widać? Możesz popełniać błędy, o których nawet nie wiesz. Zobacz 10 najczęściej występujących nawyków, które mogą zakłócić cały proces odchudzania.

1. Duża ilość produktów dietetycznych.

Duża ilość produktów dietetycznych. Nie ma produktów, których jedzenie spowoduje utratę kilogramów. A tak właśnie traktuje się produkty light. Żeby schudnąć należy jeść pełnowartościowe źródła węglowodanów, protein i tłuszczy. Dodatkowo, w produktach dietetycznych znajduje się duża ilość substancji chemicznych, w tym niebezpiecznych słodzików. Udowodniono również, że produkty light spożywa się w większych ilościach.

 

2. Emocjonalne jedzenie.

Emocjonalne jedzenie Jest to problem, z którym boryka się wiele osób. Potrafisz zjeść więcej, kiedy jesteś zdenerwowana, smutna albo znudzona? Prawdopodobnie problem dotyczy i Ciebie. Nie sięgaj impulsywnie po jedzenie. Usiądź na chwilę, zrelaksuj się i zastanów, jaki jest powód tego, że znalazłaś się w kuchni. Podejmuj decyzje świadomie.

 

 

 

3. Perfekcyjna dieta.

 Perfekcyjna dietaZbyt perfekcyjna dieta również może być złym nawykiem. Jeśli starasz się jeść idealnie, istnieje wielkie prawdopodobieństwo, że szybciej sięgniesz po coś niezdrowego. Aby Twoja dieta była zdrowa, nie musisz zawsze jeść perfekcyjnie. Wykonywanie odpowiednich wyborów w 80% wciąż zalicza się do zdrowego odżywiania się.

 

 

4. Brak wsparcia.

brak wsparciaRodzina i przyjaciele tylko utrudniają Ci cały proces? Może warto z nimi porozmawiać. Przedstawić korzyści Twoich wyborów i przekonać ich jak ważne jest to dla Ciebie. Bez odpowiedniego wsparcia, możesz mieć jeszcze trudniej.

 

 

 

 

5. Omijanie ulubionych potraw.

Omijanie ulubionych potraw Rezygnowanie z ulubionych produktów, nie jest dobrym rozwiązaniem, a już na pewno podczas realizacji długoterminowych celów. Nawet jeśli nie są one najlepszym wyborem, raz na jakiś czas możesz je zjeść. Dobrym pomysłem jest znalezienie zdrowszych substytutów.

 

 

 

6. Oczekiwanie szybkich rezultatów.

Oczekiwanie szybkich rezultatówStawianie sobie nierealistycznych celów i oczekiwanie szybkich rezultatów jest chyba najgorszym błędem, popełnianym podczas odchudzania. Nie sugeruj się tym co widzisz w telewizji czy kolorowych magazynach. Niech Twoje cele będą realne. Zawsze lepiej jest miło się zaskoczyć, niż rozczarować, a w konsekwencji zrezygnować.

 

 

7.  Nie skupianie się na jedzeniu.

Nie skupianie się na jedzeniu Czy podczas jedzenia zdarza Ci się czytać gazetę czy oglądać ulubiony serial? Uważaj – zjesz więcej oraz zaburzysz procesy trawienia. Badania naukowe wykazały, że osoby, które jadły i oglądały telewizor w tym samym czasie, są bardziej otyłe.

 

 

 

 

8. Częste jedzenie poza domem.

jedzenie w restauracjiNaukowcy dowiedli, że osoby które jadają w restauracji więcej niż 2 razy w tygodniu, są bardziej narażone na otyłość. Postaraj się przygotowywać swoje posiłki w domu. Tylko wtedy, tak naprawdę możesz dokonać odpowiednich wyborów żywieniowych i mieć pewność, że jesz zdrowo.

 

 

 

9. Wypijanie kalorii.

wypijanie kaloriiKolejnym złym nawykiem jest spożywanie kalorii w postaci płynnej. W tym wypadku, spożywanie kalorii jest dużo wyższe. Postaraj się zjadać jedynie “prawdziwe” produkty.

 

 

 

 

10. Mało snu.

Mało snuMyślisz, że nie ma to znaczenia podczas Twojego odchudzania? Ma. I to ogromne. Jeśli Twój sen jest nieregularny lub za krótki, zjesz więcej, jesteś bardziej narażona na podjadanie oraz jedzenie niezdrowej żywności. Zadbaj aby Twój sen trwał 7-9 godzin.