Śniadanie powinno być najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. O tym już wiemy. Powinno być pełnowartościowe, pożywne i oczywiście smaczne. Przygotowałam dla Was 10 przepisów na zdrowe śniadania, które powinny dostarczać energii na cały dzień.

Kasza jaglana z gruszką, białym serem i żurawiną

kasza jaglana z białym serem i żurawnąSkładniki:

  • kasza jaglana – 3 pełne łyżki
  • gruszka – sztuka średnia
  • ser twarogowy chudy- 50g (2 plastry)
  • żurawina suszona- pełna łyżka
  • masło – płaska łyżeczka
  • szczypta soli
  • cynamon lub mieszanka przypraw do jabłecznika (cynamon, skórka cytrynowa, goździki, imbir)
  • starty imbir – na czubek noża – niekoniecznie
  • łyżeczka soku z cytryny

Przygotowanie:

Kaszę wysypać na sitko, przepłukać zimną wodą i wrzucić do małej ilości gotującej się wody. Dodać szczyptę soli i gotować na małym ogniu około 10 minut. Gruszkę pokroić w kostkę. Odłożyć kilka cząstek do dekoracji i skropić sokiem z cytryny by gruszka nie ściemniała.
Pozostałe cząstki gruszki przełożyć do drugiego garnka i razem z żurawiną poddusić w małej ilości wody (około 3-4 łyżek). Po 10 minutach gotowania kaszy, przełożyć kaszę do garnka z gruszką i żurawiną. Dodać przyprawy, imbir, masło i gotować jeszcze przez 2 minuty cały czas mieszając. Gdy kasza zmięknie, przykryć garnek pokrywką i pozostawić do całkowitego wchłonięcia wody przez ziarenka kaszy.
Kaszę z owocami przełożyć do miseczki dokładając rozdrobniony ser twarogowy – wymieszany z całością wygląda mniej apetycznie.
Na wierzchu dania ułożyć wcześniej odłożone cząstki gruszki.

 

Kanapka z polędwicą z indyka, papryką i pomidorem

Kanapka z polędwicą z indyka, papryką i pomidoremSkładniki:

  • bułka pełnoziarnista z pestkami dyni
  • polędwica z indyka- duży plaster
  • papryka czerwona lub żółta
  • pomidor -2 koktajlowe lub 2 średnie plastry pomidora czerwonego
  • sałata do woli

 

 

 

Jajecznica z papryką, pomidorkami i szczypiorkiem

Jajecznica z papryką, pomidorami i szczypiorkiemSkładniki:

  • jaja kurze – 2 sztuki
  • papryka czerwona – 1/4 średniej
  • papryka żółta – 1/4 średniej
  • pomidorki koktajlowe -5-6 małych lub 1 mały pomidor czerwony
  • kromka chleba pełnoziarnistego
  • szczypiorek – łyżeczka lub do woli
  • szczypta soli do smaku

Przygotowanie:

Na małej patelni roztopić masło i dodać pokrojoną w kosteczkę paprykę. Poddusić 1-2 minuty na małym ogniu, wbić jajka i pokrojone pomidorki koktajlowe. Całość lekko wymieszać i zdjąć z ognia jak tylko zetnie się białko, a żółtko będzie jeszcze półpłynne. Jajecznicę posypać drobno pokrojonym szczypiorkiem i podać z kromką pieczywa pełnoziarnistego.

Omlet z musli

omlet z musliSkładniki:

  • jajka kurze – 2 sztuki
  • mąka (najlepiej pełnoziarnista) – 2 łyżki
  • musli – 3 łyżki
  • szczypta soli
  • szczypta proszku do pieczenia
  • ulubiony dżem i owoce
  • masło – 1 łyżeczka

Przygotowanie:

Białka jajek ubijamy ze szczypta soli na sztywną pianę, dodajemy żółtka. Dodaj przesianą mąkę z proszkiem. Wszystko delikatnie mieszamy. Na końcu dodajemy musli. Na patelni rozpuszczamy masło i wlewamy ciasto. Smażymy z dwóch stron na złoty kolor. Omlet podajemy posmarowany dżemem i z owocami.

Płatki owsiane z suszoną żurawiną

płatki owsiane z suszoną żurawinąSkładniki:

  • mleko- 250 ml
  • płatki owsiane – 3 pełne łyżki
  • żurawina suszona – pełna łyżka

Przygotowanie:

Do niewielkiej ilości zimnego mleka (~1/5 porcji) dodać płatki, suszoną żurawinę i zamieszać. Pozostałą część zagotować i po chwili dodać namoczone płatki z żurawiną. Gotować na wolnym ogniu cały czas mieszając aż płatki będą lekko miękkie.

Kanapki z bułki grahamki z sałatą, ogórkiem, jajem na twardo i szczypiorkiem

Kanapki z bułki grahamki z sałatą, ogórkiem, jajem na twardo i szczypiorkiemSkładniki:

  • bułka grahamka
  • sałata do woli
  • ogórek gruntowy bez skórki
  • jajo gotowane na twardo
  • szczypiorek do woli

 

 

 

Musli wielozbożowe z jogurtem naturalnym i malinami

Musli wielozbożowe z jogurtem naturalnym i malinamiSkładniki:

  • jogurt naturalny – 150g mały kubeczek
  • musli z suszonymi owocami i orzechami – 2 łyżki
  • otręby pszenne – łyżeczka
  • kilka malin, truskawek lub borówek amerykańskich

 

 

 

Serek wiejski z rzodkiewkami i pieczywo razowe

Serek wiejski z rzodkiewkami i pieczywo razoweSkładniki:

  • serek wiejski – 150g
  • rzodkiewki – 4 sztuki średnie
  • chleb żytni razowy z ziarnami słonecznika – 2 kromki
  • masło – łyżeczka

 

 

 

Owsianka z bananem i truskawkami

owsianka z truskawkami i bananemSkładniki:

  •  mlek0 – 250 ml
  • płatki owsiane – 1/2 szklanki
  • miód – 1 łyżka
  • banan
  • kilka truskawek

Przygotowanie:

Do mleka dodać płatki owsiane. Zagotować. Dodać truskawki, miód i banana. Gotować 5 minut na wolnym ogniu, cały czas mieszając.

 

Kanapka z chleba żytniego razowego, z nasionami słonecznika, z ogórkiem kiszonym, łososiem i szczypiorkiem

Kanapki z łososiem, ogórkiem kwaszonym i szczypiorkiemSkładniki:

  • chleb żytni razowy z nasionami słonecznika – 2 kromki
  • ogórek kiszony lub konserwowy – 1/2 średniego
  • łosoś wędzony na gorąco lub łosoś pieczony – mały kawałek (50 g)
  • szczypiorek – łyżka siekanego

 

 

SMACZNEGO!

Chcę się również podzielić z Tobą moim ostatnim odkryciem – w szczególności polecam zapracowanym! Zakupy spożywcze z dostawą do domu – dodomku.pl! Super!