Jeśli chcesz schudnąć czy zbudować masę mięśniową – nie masz wyboru, musisz dodać białko do swojej diety. Każda osoba, potrzebuje minimum 0,8 g protein na każdy kilogram masy ciała. Jeśli jesteś osobą aktywną, wartość ta może wynosić nawet 1-1,5 g/kg.

Proteiny są niezwykle ważne w Twojej diecie. Odpowiedzialne są m.in. za prawidłową pracę Twojego ciała, w tym w szczególności mięśni, za ich budowę, za pracę mózgu i odpowiednią regenerację.

Proteiny “spalają” się długo, co oznacza, że Twój organizm wykorzystuje więcej energii do tego procesu (spalasz więcej kalorii). Dodatkowo, posiłki bogate w proteiny, pozwolą zachować Ci sytość na dłużej oraz dzięki nim, unikniesz napadów głodu.

Przygotowałam dla Ciebie kilka moich ulubionych proteinowych przekąsek, które zdecydowanie powinnaś wypróbować.

 

serek wiejski z owocami

1. Serek wiejski z owocami.

Wymieszaj 1/2 szklanki serka wiejskiego z ulubionymi owocami. Możesz również dodać miodu i orzechów.

 

 

 

 

seler naciowy z masłem orzechowym2. Seler naciowy z masłem orzechowym. Kawałki selera posmaruj masłem orzechowym. Dodaj całe orzechy i rodzynki. Seler możesz zastąpić kawałkami jabłka.

 

 

 

 

 

bananowe placki3. Bananowe placki. Jedynie czego potrzebujesz to 2-óch jajek i banana. Rozgnieć banana, dodaj jajka, zmiksuj, wylej na patelnię, piecz 1 – 2 minuty z każdej strony i gotowe. Zobacz jak łatwy jest ten przepis tutaj.

 

 

 

 

 

mieszanka orzechów4. Mieszanka orzechów. Wybierz jak najbardziej naturalną. Zrezygnuj ze słodzonych i solonych mieszanek.

 

 

 

 

 

jogurt grecki z owocami5. Jogurt grecki z owocami. Do pół szklanki jogurtu greckiego, dodaj ulubionych owoców. Całość posyp płatkami owsianymi.

 

 

 

 

 

jajko z  guacamole6. Jajko z guacamole.  Ugotowane jajka, nadziej sosem guacamole. Przepis na guacamole znajdziesz tutaj. Świetne połączenie pełnowartościowych białek i zdrowych tłuszczy.

 

 

 

 

 

hummus z marchewkami7. Hummus z marchewkami. Pokrój marchewki w małe, podłużne kawałki. Pomocz w hummusie. Zamiast marchewek możesz moczyć brokuły czy seler naciowy.

 

 

 

 

 

kanapka z piersią kurczaka z warzywami8. Kanapka z piersią kurczaka z warzywami. Postaraj się wybrać jak najbardziej naturalną wędlinę i pełnoziarniste pieczywo. Dodaj ulubionych warzyw.

 

 

 

 

 

edamame9. Edamame. Nazywana również włochatą, zieloną soją. Bogata w proteiny, świetnie nadająca się na przekąskę. Często określana, źródłem młodości.

 

 

 

 

 

proteinowy shake10 . Shake proteinowy. Pół szklanki jogurtu naturalnego zmieszaj z truskawkami. Dla smaku możesz dodać łyżeczkę miodu. Dodaj 1 łyżkę masła orzechowego. Jogurt naturalny możesz zastąpić kefirem lub maślanką. Jeśli nie lubisz gęstej konsystencji – dodaj mleko.