Dzisiaj coś z kuchni – chleb bananowy z truskawkami i jogurtem greckim

Dzisiaj coś z kuchni – chleb bananowy z truskawkami i jogurtem greckim

To jeden z moich ulubionych przepisów. Bez białej mąki, bez margaryny ani masła i dużej ilości cukru. Zdecydowanie należy on do jednych ze zdrowszych pomysłów “deserowych”. Dodatkowo, bogaty w proteiny, jego przygotowanie trwa jedynie kilka minut, nie wymaga dużych zdolności kulinarnych i nie potrzebuje wielu składników. Chleb bananowy sprawdza się jako dodatek do kawy, pieczywo(…)

Najlepsze wskazówki dla biegacza

Najlepsze wskazówki dla biegacza

Jeśli postanowiłaś biegać tej wiosny, koniecznie przeczytaj wskazówki, jakie dla Ciebie zebrałam. 1. Zainwestuj w buty. Buty do biegania to podstawa.  Odpowiednio dobrane, pomogą uniknąć kontuzji oraz sprawią, że bieganie będzie bardziej komfortowe. Skonsultuj swój zakup ze specjalistą. W dobrych sklepach powinien on dobrać odpowiednią parę do stóp oraz rodzaju biegania. Uwierz – nie warto(…)

Ćwiczenia na pośladki

Ćwiczenia na pośladki

Po moim poście o treningu w plenerze, dostałam kilka wiadomości, jak motywujące są ćwiczenia na świeżym powietrzu. Niestety, tej części nie udało mi się zrobić na zewnątrz. Koniec kwietnia, a tu śnieg. Mówią, że pogoda na trening jest zawsze, ale nie wiem czy w tej pogodzie byłoby mnie widać (d0wód zostawiłam na facebooku). Ćwiczenia poniżej,(…)

Pogromca tłuszczu, czyli 4-minutowy protokół Tabaty!

Pogromca tłuszczu, czyli 4-minutowy protokół Tabaty!

Tak jak obiecałam, dzisiaj o treningu Tabaty. Trening, zwany protokołem Tabaty, jest niezwykle intensywną odmianą treningu interwałowego. Początkowo, wymyślony przez Japońskiego naukowca (Izumi Tabata) plan, znalazł swoje zastosowanie jedynie wśród sportowców.  Cel – poprawa wydolności organizmu.  Tak było kilka lat temu. Dzisiaj trening ten, to jeden z największych pogromców tłuszczu. Nie bez powodu cieszy się(…)

Spalamy, spalamy, spalamy! Czyli jak przyspieszyć metabolizm

Spalamy, spalamy, spalamy! Czyli jak przyspieszyć metabolizm

Jem zdrowo, jestem aktywna, dlaczego nie chudnę? Z tym pytaniem spotykam się bardzo często.  W większości wypadków (w większości, bo zdrowo nie zawsze znaczy to samo)za brak efektów odpowiedzialny jest metabolizm, a dokładnie jego niska wartość spoczynkowa. Co to oznacza? Metabolizm spoczynkowy, inaczej podstawowa przemiana materii, to ilość kalorii jaką nasz organizm potrzebuje do codziennego(…)

Rozciąganie po treningu

Rozciąganie po treningu

Ile minut poświęcasz na rozciąganie po treningu? Czy w ogóle jest to częścią Twojej rutyny?  Czy wiesz jakie korzyści przynosi regularny stretching?  Jak się rozciągać? Rodzajów rozciągania jest sporo. Skupmy się jednak na rozciąganiu statycznym, które powinno zawsze kończyć Twoją sesję treningową. Rozciąganie statyczne polega na powolnym rozciągnięciu mięśnia, do lekkiego uczucia dyskomfortu oraz zatrzymaniu(…)

Jillian Michaels “Opanuj swój metabolizm”. Książka, którą polecam każdemu

Jillian Michaels “Opanuj swój metabolizm”. Książka, którą polecam każdemu

O tym, że hormony mają ogromny wpływ na funkcjonowanie mojego ciała wiedziałam już wcześniej. To one odpowiedzialne są za wagę ciała, za wygląd skóry, włosy, za każdy wysiłek fizyczny.  Wiedziałam, że uregulowanie gospodarki hormonalnej pomaga spalić tkankę tłuszczową, pozbyć się trądziku itp. Nigdy jednak nie wiedziałam, że mogę mieć  bezpośredni wpływ na to jak działają(…)

10 pomysłów na zdrowe śniadanie

10 pomysłów na zdrowe śniadanie

Śniadanie powinno być najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. O tym już wiemy. Powinno być pełnowartościowe, pożywne i oczywiście smaczne. Przygotowałam dla Was 10 przepisów na zdrowe śniadania, które powinny dostarczać energii na cały dzień. Kasza jaglana z gruszką, białym serem i żurawiną Składniki: kasza jaglana – 3 pełne łyżki gruszka – sztuka średnia ser twarogowy(…)

Trening w plenerze

Trening w plenerze

Jeszcze jak było ciepło (dzisiaj pada śnieg ), udało mi się zrobić parę zdjęć mojego treningu. Jeśli tylko pogoda na to pozwala, staram się być na zewnątrz. Trening był intensywny. Wykonałam (w niżej wymienionej kolejności ) 10 ćwiczeń, bez żadnych przerw. Całość powtórzyłam 3 razy. Dodałam 10 minutowy bieg na rozgrzewkę, kolejne 10 minut tzw.(…)

Najlepsze ćwiczenie na sześciopak???

Najlepsze ćwiczenie na sześciopak???

Do tematu natchnęła mnie pewna osoba, a właściwe jej pytanie – jakie ćwiczenie jest najlepsze na sześciopak?  Zanim zacznę cokolwiek pisać, warto wrócić do mojego wcześniejszego postu, a w szczególności wymienionego w nim mitu: codzienne brzuszki sprawią, że Twój brzuch będzie płaski. Płaski, umięśniony brzuch marzy się każdemu.  Większość z nas, jest w stanie zrobić(…)