Należy wiedzieć, kiedy odpocząć – to odróżnia najlepszych

Należy wiedzieć, kiedy odpocząć – to odróżnia najlepszych

Dzisiaj dzień wolny, jak to zawsze bywa u mnie w Niedzielę. Siedzę i myślę, co by tu zmajstrować. Na spacerze już byłam, wszystko w domu zrobione. I co się okazuje – jestem uzależniona od aktywności fizycznej. Dzień bez treningu – dzień stracony:) Wciąż jednak pamiętam zdanie jednego  z najlepszych trenerów. Należy wiedzieć, kiedy odpocząć –(…)

Jak jeść mniej? 8 podstępnych sposobów

Jak jeść mniej? 8 podstępnych sposobów

Szybkie spożywanie posiłku zostało uznane za jeden z czynników wywołujących otyłość. Jemy szybciej –  bez żadnych wątpliwości, jemy więcej. Dodatkowo, pochłaniając jedzenie w szybszym czasie, nie żujemy go odpowiednio długo, co zakłóca procesy rozkładu pokarmu. Jeśli chcesz jeść mniej, nie powinnaś się spieszyć. Powinnaś dać czas swojemu mózgowi, żeby zakodował uczucie sytości. Wtedy zdecydowanie łatwiej(…)

Jak jeść, żeby schudnąć?

Jak jeść, żeby schudnąć?

Żeby schudnąć, wcale nie musisz stosować żadnych diet, ani wyrzekać się wszystkiego. Proces ten powinien być przyjemny i nie powinien kojarzyć Ci się z męczarnią. Właśnie wtedy Twoje efekty będą nie tylko widoczne, ale i trwałe. A to jest najważniejsze! Będziesz się cieszyć ze smukłej sylwetki na dłużej i unikniesz efektów jo-jo. Jakich zasad należy(…)

Najlepsze ćwiczenie na brzuch, którego nie wykonujesz!

Najlepsze ćwiczenie na brzuch, którego nie wykonujesz!

Dzisiaj kolejny wpis dotyczący mięśni brzucha, tym razem trochę szokujący. Większość ludzi uważa,że aby wzmocnić brzuch i cały korpus, należy wykonywać standardowe brzuszki. Za jedno z lepszych ćwiczeń uważa się tak zwaną deseczkę (zajrzyj do wczorajszego testu). Najnowsze badania wykazały jednak, że istnieje dużo bardziej efektywne ćwiczenie, które angażuje wszystkie mięśnie brzucha, poprawia siłę całego(…)

Jak silny jest Twoj brzuch? Przetestuj!

Jak silny jest Twoj brzuch? Przetestuj!

Silny brzuch to podstawa. I nie mam tutaj na myśli jedynie wyglądu. Stabilny pas biodrowy ma ogromny wpływ na Twoje wyniki treningowe oraz ułatwia wykonywanie codziennych czynności. Jest to fundament każdego wykonywanego przez Ciebie ruchu. Czy Twój brzuch jest silny? Sprawdź sama! Wykonaj krótki test! Ćwiczenie: Podeprzyj się na przedramionach. Napnij brzuch i  trzymaj ciało(…)

10 przekąsek proteinowych

10 przekąsek proteinowych

Jeśli chcesz schudnąć czy zbudować masę mięśniową – nie masz wyboru, musisz dodać białko do swojej diety. Każda osoba, potrzebuje minimum 0,8 g protein na każdy kilogram masy ciała. Jeśli jesteś osobą aktywną, wartość ta może wynosić nawet 1-1,5 g/kg. Proteiny są niezwykle ważne w Twojej diecie. Odpowiedzialne są m.in. za prawidłową pracę Twojego ciała,(…)

Dlaczego w Stanach się tyje?

Dlaczego w Stanach się tyje?

Dzisiaj temat z ciekawostek, z małym przesłaniem na końcu. Nie od dziś wiadomo, że Amerykanie są numerem 1 na liście najbardziej otyłych narodów. Statystyki mówią same za siebie. Mówi się tu o szokujących liczbach. Osoby otyłe stanowią prawie 40% społeczeństwa. Czy wiesz, że ponad 30% osób w szkołach średnich zmaga się z nadmiernymi kilogramami? Szokuje(…)

Zwiększ efektywność swojego treningu! Zareaguj na pierwsze oznaki odwodnienia!

Zwiększ efektywność swojego treningu! Zareaguj na pierwsze oznaki odwodnienia!

Lato zbliża się wielkimi krokami. W tym czasie musisz być podwójnie uważna i pilnować tego kiedy i ile pijesz. Odwodnić można się bardzo łatwo. Nigdy tego nie lekceważ. Odwodnienie wycieńcza organizm, może spowodować wymioty, bóle głowy a nawet śmierć. Dodatkowo, jeśli Twój organizm jest chociaż trochę odwodniony, efektywność Twojego treningu jest bardzo niska. Pierwsze oznaki(…)

Czy nie trenujesz za dużo? Zobacz czy grozi Ci przetrenowanie

Czy nie trenujesz za dużo? Zobacz czy grozi Ci przetrenowanie

Tak jak wszędzie i w treningu należy znaleźć złoty środek. Jeśli trenujesz za mało, efektów nie zobaczysz. Jeśli za dużo, nie dość, że nie osiągniesz swoich celów, to możesz mieć poważne tego konsekwencje zdrowotne, w tym kontuzje. Paradoksalnie, rzadko kiedy trenujemy za mało. To właśnie ciężka praca kojarzy nam się z drogą do wymarzonych rezultatów.(…)

Dlaczego nie chudnę? 10 najgorszych i najczęściej popełnianych błędów

Dlaczego nie chudnę? 10 najgorszych i najczęściej popełnianych błędów

Na temat odchudzania, istnieje już niemała ilość przesądów i nieporozumień. W internecie można znaleźć wszystko. Od zwolenników diet kapuścianych, po wielkich ich przeciwników. A odchudzających się nie brakuje. W desperacji chwytamy się wszystkiego. Czasem jednak można sobie bardziej zaszkodzić, niż pomóc. Zanim podejmiesz jakąkolwiek decyzję o odchudzaniu, przeczytaj najczęściej popełniane błędy. 1. Głodowanie. Najgorsza rzecz(…)