Sałatki są bardzo zdrowe. Nie zawsze jednak bardzo pożywne. Zobacz kilka przepisów sałatek, które są nie tylko smaczne i wartościowe,  ale i dzięki dużej zawartości protein i błonnika, bardzo sycące.

Sałatka z grillowaną wołowiną

Sałatka z grillowaną wołowiną

Pomieszaj razem sałatę (mogą być różne rodzaje) z pomidorkami koktajlowymi, pastą z awokado, grillowaną wołowiną i duszonymi pieczarkami z cebulą. Polej całość prostym sosem wykonanym z oliwy z oliwek , octu, musztardy i soku z cytryny.

Sałatka z quinoa i kurczakiem

Sałatka z quinoa i kurczakiem

Wymieszaj warzywa (do wyboru) z quinoa. Możesz również użyć brązowy ryż czy pełnoziarnisty makaron. Do całości dodaj grillowaną lub gotowaną pierś z kurczaka (lub tuńczyk).

Sałatka meksykańska

Sałatka meksykańska

Wymieszaj szpinak z serem i awokado. Dodaj mielone mięso z indyka lub kurczaka i cebulę. Całość posyp przyprawą meksykańską. Możesz podawać z pełnoziarnistą tortillą.

Sałatka z fasolką

sałatka z fasolką

Wymieszaj razem ugotowaną, różnego rodzaju fasolę. Dodaj surowych warzyw – ogórki, pomidory, por. Całość posyp ziarnami słonecznika lub sezamem.

Sałatka z grillowanym kurczakiem

sałatka z kurczaka

Zgrilluj kurczaka w ulubionej marynacie. Możesz dodać przyprawy na grilla, curry czy sos sojowy. Dodaj ulubionych warzyw. Sałatkę urozmaicić możesz również owocami. Świetnie pasuje mango, ananas czy nawet truskawki.