Już pewnie niejednokrotnie słyszałaś, że odpowiednie nawyki żywieniowe to 80 % Twoich rezultatów. Chcesz zgubić kilka kilogramów? Poprawić swoją kondycję, samopoczucie?Nie masz wyjścia. Racjonalne odżywianie to podstawa. I nie mam tu na myśli głodówek, diety “cud”, czy innych sposób, które “gwarantują” szybkie efekty. O tych sposobach radzę Ci zapomnieć. Zasadą zdrowego odżywiania nie jest 7-dniowy detoks czy 2-tygodniowa głodówka.  Szukanie i próbowanie coraz to nowszych diet, może jedynie rozregulować Twój metabolizm, czego często wynikiem jest “efekt jojo”,  a zamiast utraty kil0gramów możesz jedynie stracić swoje włosy.

Mam dla Ciebie dobre wiadomości. Zdrowe i racjonalne odżywianie, nie wiąże się z głodowaniem (wręcz przeciwnie – głodna nie powinnaś być nigdy). Jeśli trzymasz się kilku zasad, już po kilku dniach powinnaś poczuć, że Twoje odpowiednie wybory żywieniowe, pomagają Ci w osiągnięciu Twoich celów, dodadzą Ci energii, poprawiają samopoczucie i wygląd.

Jeśli od kilku lat nie odżywiasz się najlepiej, wprowadzenie w życie kilku poniżej wymienionych zasad, może być dla Ciebie dużym wyzwaniem. Z doświadczenia wiem, że może być to zniechęcające. Mam dla Ciebie rozwiązanie. Zamiast od jutra wprowadzać w życie 5 zasad zdrowego odżywiania, zacznij od jednej i pamiętaj o niej cały tydzień. Drugiego tygodnia niech Twoim priorytetem będzie zasada numer 2(Nie zapominaj jednak o tej pierwszej). Tym sposobem po 5 tygodniach cel będzie osiągnięty. Zrobisz wielki krok i zobaczysz pierwsze efekty.

5 zasad zdrowego odżywianiaZasada numer 1 – Tutaj mogę się powtarzać, ale moim zdaniem absolutnie najważniejsza zasada zdrowego odżywiania. Nie zapomnij o śniadaniu! To podstawa, żeby schudnąć, być zdrowym, mieć  dużo energii i poprawić swoje sam0poczucie. Co jeść? Owsianka z orzechami i owocami jest moim ulubionym wyborem. Poza tym pełnoziarniste tosty z serkiem wiejskim, masłem orzechowym czy grecki jogurt z musli.

Zasada numer 2 – Zrezygnuj z produktów z białej mąki (wszystkich). W twoim nowym jadłospisie wyklucz biały chleb(oraz bułki), biały makaron. Wybierz pełnoziarniste produkty. Dodatkowo brązowy ryż, kasze. Wybieraj różne rodzaje.

Zasada numer 3 – Właściwie powinna ona znaleźć się na drugim miejscu, ale nie chciałam Cię przestraszyć. Nie jedz słodyczy. Zazwyczaj nie ma w nich nic odżywczego, a dodatkowa ilość cukru może jedynie dodać Ci kilka kilogramów. Niestety słodkie napoje również nie są najlepszym wyborem. Soki pij jedynie naturalne (zachowaj umiar). Twoim podstawowym napojem powinna być woda.

Zasada numer 4 – Jedz chude mięso, warzywa i owoce. Wybieraj piersi z kurczaka,chudą wołowinę, ryby oraz owoce morza. Zamiast smażenia, gotuj, griluj i piecz. Dodawaj dużo ziół i czosnku. Zrezygnuj z dużej ilości soli i “gotowych” przypraw. Do każdego posiłku dodawaj  warzywa. Wybieraj różne rodzaje. Są one podstawowym źródłem witamin i minerałów, które nie tylko mają wpływ na funkcjonowanie Twojego organizmu, ale są podstawą do zachowania odpowiedniej wagi. Jedz owoce rano (nie potrzebujesz na noc dużej ilości cukru) oraz częściej sięgaj po cytrusy. Najlepszym wyborem jest grejpfrut. Zawiera on ogromną ilość witaminy C oraz jest bogaty w pektyny, które obniżają zawartość złego cholesterolu we krwi.  Ponadto warzywa i owoce, dzięki zawartości błonnika pozostawią uczucie pełności  na dłużej.

Zasada numer 5 – Jedz często, małe porcje. Jest to jedna z ważniejszym zasad zdrowego odżywiana. Jedzenie 2-óch (czasem nawet mniej) posiłków dziennie to największy błąd jaki możesz popełnić. Zjadaj codziennie (najlepiej o regularnych porach) śniadanie, obiad, kolacje oraz 2 przekąski. Twój metabolizm będzie pracował dużo sprawniej, będziesz miała dużo energii oraz unikniesz napadów głodu. Mam dla Ciebie dobrą wiadomość – aby być zdrowym i szczupłym musisz jeść. Zapomnij o uczuciu głodu. Niech jedzenie nie kojarzy Ci się z dodatkowymi kilogramami. Jedyne co musisz zrobić to dokonywać odpowiednich wyborów.

Mam nadzieję, że przyjęłaś wyzwanie. Wprowadź zmiany już od dzisiaj. Jeśli przyjęłaś 5-tygodniową strategię, również jesteś na dobrej drodze. Dokonuj świadomych wyborów, jedz zdrowo, a przekonasz się jak ogromny wpływ ma to na Twoje codzienne funkcjonowanie.

Jeśli dalej nie wiesz jak zacząć, nie bój się pytać. Chętnie odpowiem na Twoje pytania i pomogę Ci w osiągnięciu Twoich celów.