Nawet jeśli znalazłaś dla siebie fitness program, dzięki któremu uzyskujesz świetne rezultaty, wkrótce będziesz musiała pomyśleć o zmianie. Poniżej znajdziesz kilka prostych wskazówek, które pomogą Ci zmienić i urozmaicić Twój trening. Unikniesz tym samym tak zwanego plateau, a co za tym idzie, Twoje treningi będą efektywniejsze i szybciej zobaczysz rezultaty.

1. Zamień maszyny na wolne ciężary.

Zamień maszyny na wolne ciężary Trening z maszynami izoluje daną grupę mięśniową. Jeśli zaczniesz używać hantli, będziesz angażować do pracy więcej mięśni, w tym cały korpus. Ćwiczenia z wolnymi ciężarami są zazwyczaj bardziej efektywne i wymagające. Będzie to zdecydowanie nowe doświadczenie dla Twoich mięśni.

 

 

 

2. Zacznij używać monitora pracy serca.

Zacznij używać monitora pracy sercaCzy trenowałaś kiedyś z pulsometrem? Spróbuj. Gwarantuję, że pomoże Ci to lepiej kontrolować swój trening. Praca na odpowiednich intensywnościach jest kluczem do efektywnych treningów.

 

 

 

 

3.  Zamiast kręcić hula-hopem, spróbuj Zumby.

Zamiast kręcić hula-hopem spróbuj ZumbyKręcenie hula – hopem jest teraz bardzo popularne. Czy wiesz, że podczas zajęć Zumby ruchy biodrami są bardzo zbliżone? Warto spróbować, dla urozmaicenia treningu.

 

 

 

 

4. Zamiast orbitreka, wybierz bieżnie.

Zamiast orbitreka, wybierz bieżnie.Trening na bieżni zaangażuje do pracy nowe mięśnie i będzie dla Twojego organizmu nowym wyzwaniem. Dodatkowo, trening na bieżni jest bardziej wymagający, a co za tym idzie efektywniejszy.

 

 

 

 

5. Zamiast zajęć grupowych, spróbuj trening z trenerem. 

Zamiast zajęć grupowych, spróbuj trening z treneremCzy Twoja siłownia oferuje takie usługi? Może warto wykupić kilka sesji treningowych? Wystarczą 3 sesje, aby “zaatakować” swój organizm nowymi ćwiczeniami i poznać nowe spojrzenie na trening.

 

 

 

 

6. Dodaj ćwiczenia plyometryczne.

Dodaj ćwiczenia plyometrycznePlyometryka to forma treningu, która łączy ze sobą 2 elementy: siłę i moc. Do ćwiczeń plyometrycznych należą przykładowo każdego rodzaju skoki i wyskoki. Aby urozmaicić swój trening i wznieś się na kolejny poziom trudności, warto dodać do swoich swoich treningów skoki na skakance czy wyskoki z przysiadu.

 

 

 

7. Zamiast przysiadów, wykonuj wykroki.

Zamiast przysiadów, wykonuj wykrokiPodczas wykroków pracują praktycznie te same mięśnie, które pracują podczas przysiadów. Dodatkowo, wykroki w większym stopniu zaangażują do pracy mięśnie całego korpusu.

 

 

 

 

8. Zamiast jednostajnego, długiego biegu, spróbuj interwały.

Zamiast jednostajnego, długiego biegu, spróbuj interwałyTwój trening będzie nie tylko krótszy, ale i efektywniejszy. Należy do treningów intensywnych. Mała zmiana, która pomoże Ci osiągnąć niesamowite rezultaty.