Czas letni, wakacyjny jeszcze bardziej sprzyja temu, żeby zadbać o swoją formę. Bądź pewna, że wyciągniesz z tego czasu jak najwięcej i pod koniec lata będziesz mogła cieszyć się z  najlepszej sylwetki jaką kiedykolwiek miałaś. Będziesz mogła również śmiało powiedzieć – to było udane lato :)

bądź fit tego lata

  1. Określ swoje nowe cele. Wciąż można powiedzieć, że wakacje dopiero się zaczęły. Masz jeszcze czas, aby określić swoje nowe cele. Stać Cię na to, aby tego lata zobaczyć najlepsze rezultaty.
  2. Zainwestuj w pedometr (krokomierz). Noś go zawsze przy sobie. Dzięki temu, łatwiej będziesz mogła kontrolować swoją aktywność w ciągu dnia. A może warto, określić sobie dzienny cel?
  3. Nie rezygnuj z siłowni. W lato, siłownie nie cieszą się najlepszym zainteresowaniem. Nie ma w tym nic złego. Pamiętaj jednak, że wciąż ważny powinien być dla Ciebie trening siłowy. Wystarczy, że zajrzysz na siłownię 2 razy w tygodniu.
  4. Spróbuj czegoś nowego. Wakacje to najlepszy czas na nowe wyzwania, w tym fitnessowe. Znajdź nową aktywność. Dzięki temu urozmaicisz swój trening i “zaatakujesz” swój organizm z innej strony. Baw się przy tym dobrze.
  5. Trenuj z przyjacielem. Zazwyczaj okres letni, jest czasem kiedy łatwiej jest znaleźć czas na wspólną aktywność. Może warto umówić się na poranne bieganie lub razem pograć w tenisa?
  6. Zadbaj o regularny sen. Czas wakacji, kojarzy się z czasem beztroski. Zdaję sobie jednak sprawę, że nie każdemu. Jeśli nie udaje Ci się spać regularnie w ciągu tygodnia, postaraj się spać minimum 7-8 godzin w weekend.
  7. Przebywaj na świeżym powietrzu. Nie ma wymówek. Pogody lepszej nie będzie. Nawet jeśli planujesz czytać książkę, zrób to na świeżym powietrzu.
  8. Bądź aktywna. Idź na dłuższy spacer, wyciągnij rower czy rolki. Na plaży zagraj w siatkówkę, dużo pływaj. Bądź aktywna i ciesz się z tego.
  9. Zmień muzykę. Słuchaj nowych, wakacyjnych kawałków. Muzyka, ma ogromny wpływ na Twój trening. Postaraj się aby była ona energiczna i kojarzyła Ci się z latem. Czy wiesz, że muzyka w rytmie 120 BMP (bitów na minutę) potrafi poprawić efektywność Twojego treningu nawet o 15 %?
  10. Ciesz się latem! Pamiętaj – nawet jeśli masz wakacyjne cele,  nie bądź dla siebie surowa. Nie zmuszaj się do treningów. Postaraj się cieszyć ze wszystkiego co robisz. Po wakacjach nie tylko powinnaś zobaczyć najlepsze rezultaty, ale i uśmiechnąć się mocno 😉