cardio

Na początku odpowiem na pytanie: więcej nie zawsze znaczy lepiej, w szczególności jeśli chodzi o ćwiczenia cardio.

Opiszę tutaj pewną sytuację. Jestem na siłowni. Tym razem w planie mam zajęcia na rowerkach. Ciężki interwał. Obok mnie jedzie kobieta.  Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że właśnie widziałam ją biegnącą na bieżni, jeszcze przed zajęciami. Po godzinnym spinningu idę pod prysznic. Wykończona. Wychodząc, zauważam ponownie tą samą kobietę, tym razem na orbitreku.

Niestety, jest to często popełniany błąd przez osoby, których celem jest spalenie tkanki tłuszczowej.  Jeśli chcesz schudnąć, więcej czasu spędzone na maszynach cardio, nie jest rozwiązaniem. Podczas tak długiego treningu, Twój organizm, w większości przypadków, zaczyna czerpać energię z białek, niestety mięśniowych. Mówiąc potocznie, zaczynasz spalać samą siebie. Twój metabolizm się spowalnia i w konsekwencji zamiast chudnąć, tyjesz.

Ponadto, większość kobiet, które chcą schudnąć, mają ubogą dietę. Nie dbają o posiłki przed i po treningu. Problem nawet się pogarsza.

Aby skutecznie schudnąć, ćwiczenia cardio są potrzebne. Nie muszą one być jednak długie. Postaw na intensywność. Dużo więcej korzyści przyniesie Ci trening interwałowy, po którym Twój metabolizm będzie pracował na najwyższych obrotach. Trening może trwać nawet 30 minut. Jeśli zdecydowałaś się pójść na zajęcia fitness. Uwierz – wystarczy. Dodatkowe cardio, nie przyniesie tutaj wiele korzyści.  Przy nieodpowiedniej diecie, może Ci nawet zaszkodzić.

Mam nadzieję, że udało mi się Cię przekonać, że nie zawsze warto jest spędzać dużo czasu na maszynach cardio. Postaw na intensywność. Jeśli mi nie wierzysz – sprawdź. Gwarantuje Ci, że efekty zobaczysz szybciej niż się tego spodziewasz.