Żeby wyglądać FIT, wcale nie musisz spędzać godzin na siłowni. Nie musisz również przebiegać dziesiątki kilometrów. Więcej nie zawsze znaczy lepiej – w tym wypadu musisz trenować mądrze.

Zacznijmy od tego, jak wygląda FIT ciało. Chude? Nie. Osoba FIT jest sprawna, silna, wytrzymała. To widać! Zarysowane mięśnie, płaski brzuch, jędrne pośladki, wyrzeźbione nogi.  Taki obraz jest w mojej głowie.

Jak wyglądać FIT? Mimo, że 70% rezultatów zależy od diety, na tym się dzisiaj nie skupię (chociaż pamiętaj- bez tego elementu nie ruszysz z miejsca). W wolnej chwili przeczytaj dział ZDROWE ODŻYWIANIE SIĘ.

Czy samo podnoszenie ciężarów przyniesie rezultaty? – nie. Czy samo bieganie  pomoże Ci osiągnąć wymarzoną sylwetkę ? – nie. Kluczem do sukcesu jest połączenie tych dwóch elementów.

Jak powinien wyglądać Twój trening? Przede wszystkim postaw na intensywność. Zaplanuj 4 jednostki treningowe w tygodniu. Każdy trening będzie trwał 40 minut (+ rozgrzewka i rozciąganie). Podziel go na 2 części po 20 minut. Pierwsze 20 minut przeznacz na trening siłowy. Nie bój się tutaj ciężarów. Wykonuj ćwiczenia, które angażują więcej niż jedną partię mięśniową.  Używaj wolnych ciężarów – sztangi, hantle powinny znaleźć się w Twoim planie. Urozmaicaj ćwiczenia – wykonuj przysiady na niestabilnych platformach, dodaj ruch ramion itd . Wykonuj – 12-15 powtórzeń każdego ćwiczenia. Dobierz  ciężar tak, aby ostatnie 3 powtórzenia były dla Ciebie ogromnym wyzwaniem.  Połącz ćwiczenia w obwody i odpoczywaj jedynie po zakończeniu całej serii.

Czas na drugą część – 20 minut cardio. Nieważne czy biegasz, skaczesz na skakance, jedziesz na rowerze. Cokolwiek nie robisz, ta część jest równie intensywna jak pierwsza. Proponuję postawić na interwały. Więcej przeczytaj tutaj.

Po takim treningu zadbaj o rozciąganie. Jeśli chcesz zadbać o sprawność mięśni – zrolluj się przed rozciąganiem. Potem zjedz posiłek potreningowy i ciesz się z kolejnego kroku, który zbliżył Cię do Twoich celów. Czy jesteś w stanie poświecić 40 minut dla swojej wymarzonej sylwetki? Ostrzegam – nie będzie łatwo, obiecuję jednak – będzie warto!!

Trzymam kciuki!

Chcesz wygladac FIT 40 minut wystarczy