Posiłek potreningowy jest jednym z najważniejszych posiłków w ciągu dnia. Wiele osób o tym zapomina. Spotkałam się również z osobami, które nie jedzą, bo boją się, że ich wysiłek pójdzie na marne. Nic bardziej mylnego. Jeśli nie zadbasz o odpowiedni posiłek po aktywności fizycznej, rezultatów nie zobaczysz nigdy.

Ważne jest również co i kiedy jemy. Najważniejszy jest czas do 30 minut po treningu. W tym czasie powinnaś dostarczyć cukry proste i proteiny, w proporcji 4:1.

Niejednokrotnie przeprowadzone badania wykazały, że jednym z najlepszych napojów potreningowych jest niskotłuszczowe mleko czekoladowe. Proporcje ma idealne. Jestem jedynie zwolennikem tej teorii, jeśli mleko czekoladowe jest naturalne. Niestety, coraz ciężej takie dostać. Dlatego mam dla Ciebie rozwiązanie. Jednym z najlepszych pomysłów na posiłek potreningowy, są koktajle owocowe.

Przykładowo, zobacz przepis poniżej. 1 porcja to aż 36 g węglowodanów i 8 g białka (blisko perfekcji). Dodatkowo bogaty w witaminy, minerały i antyoksydanty, których zdecydowanie potrzebujesz po aktywności fizycznej.

Koktajl bananowo – jagodowy

koktajl bananowo - jagodowySkładniki: (przepis na 2 porcje)

  • Waniliowe mleko sojowe – 250 ml
  • Zamrożone lub świeże jagody – 1/2 szklanki
  • Banan – 1/2
  • Jogurt jagodowy – 1 szklanka

Więcej przepisów znajdziesz we wpisie Przepisy na zdrowe i pożywne koktajle owocowe.