Często na stronie pokazuję ćwiczenia z wykorzystaniem własnej masy ciała, żebyś mogła swój trening wykonać zawsze i wszędzie. Tak samo jest z treningiem z gumą. Możesz go wykonać w domowym zaciszu, w parku czy na wakacjach. Pokazane ćwiczenia angażują do pracy całe ciało – od nóg, po ramiona, plecy i brzuch.

cwiczenia wzmacniajace z guma - bicepsUwagi!

Stań w lekkim rozkroku. Umieść gumę pod stopami i złap jej końce (guma powinna być napięta). Trzymaj łokcie przy tułowiu. Eksplozywnie ugnij łokcie. Powoli wróć do pozycji wyjściowej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

cwiczenia wzmacniajace z guma - triceps

Uwagi!

Zrób lekki krok w przód i stań na gumie. Złap jeden koniec gumy w obie dłonie. Trzymaj łokcie przy głowie. Wyprostuj ręce w stawie łokciowym. Powoli wróć do pozycji wyjściowej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

cwiczenia wzmacniajace z guma - plecy

Uwagi!

Stań obiema stopami na gumie. Ugnij tułów i wypchnij biodra w tył. Trzymaj plecy proste. Złap za przeciwne (tak żeby guma się krzyżowała) końce gumy i eksplozywnym ruchem unieś ramiona w górę. Nie uginaj łokci. Powoli wróć do pozycji startowej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

cwiczenia wzmacniajace z guma - ramionaUwagi!

Stań w lekkim rozkroku na gumie. Złap za dwa końce gumy. Napnij brzuch i wypchnij klatkę piersiową do przodu. Trzymaj ręce wyprostowane w łokciach. Na wysokość barków, unieś raz prawą, raz lewą rękę.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

cwiczenia wzmacniajace z guma - wykrok + ramionaUwagi!

Wykonaj wykrok i stań przednią nogą na gumie. Złap dwa końce gumy i eksplozywnym ruchem wyprostuj ręce nad głową. Powoli wróć do pozycji wyjściowej (nie opuszczaj ramion poniżej poziomu barków). Pamiętaj o zmianie nogi!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

cwiczenia wzmacniajace z guma - odwodzenie noga + rekaUwagi!

Stań jedną nogą na gumie. Zaczep gumę o drugą stopę i złap drugi koniec przeciwległą dłonią. W tym samym czasie unieś wyprostowaną rękę w górę (na wysokość barków) i nogę w bok. Postaraj się utrzymać całe ciało w linie prostej. Nie zapomnij o zmianie stron!

 

 

 

 

 

 

 

 

cwiczenia wzmacniajace z guma - skretyUwagi!

Stań w lekkim rozkroku na gumie. Złap jeden koniec w obie dłonie. Unieś ramiona w górę. Postaraj się nie skręcać bioder. Wróć do pozycji końcowej. Pamiętaj o zmianie stron!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

cwiczenia wzmacniajace z guma - brzuch

 

Uwagi!

Połóż się na plecach. Ugnij nogi w kolanach. Złap gumę w obie ręce i trzymaj ją przed sobą (dostosuj napięcie do własnych możliwości). Szybkim ruchem przejdź do pozycji siedzącej. W tym samym czasie eksplozywnie rozciągnij gumę. Powoli wróć do pozycji wyjściowej.

 

 

 

 

 

 

 

 

cwiczenia wzmacniajace z guma - nozyceUwagi!

Zaczep 2 końce gumy o stopy. Złap gumę w obie ręce. Unieś lekko tułów w górę, tak żeby brzuch był cały czas napięty. Opuszczaj raz jedną, raz drugą nogę.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

cwiczenia wzmacniajace z guma - deska

 

Uwagi!

Zaczep końce gumy o stopy. Złap gumę w dłonie. Trzymaj ciało w pozycji deski. Unieś raz jedną, raz drugą nogę w górę.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Obciążenia możesz modyfikować. Możesz zmieniać napięcie gumy lub kupić gumę z większym obciążeniem.

Koniecznie wypróbuj!

Wybaczcie mi słabą jakość zdjęć – dzisiaj było wyjątkowo pochmurnie! Powodzenia na treningu!