Czy znasz to uczucie, kiedy ochota na słodycze jest silniejsza od Ciebie i ostatnią rzeczą o jakiej myślisz to Twoja figura, treningi czy zdrowe odżywianie? Jeśli jesteś kobietą, to prawdopodobnie odpowiesz tak – przynajmniej raz w miesiącu pokusa jest nie do opanowania, prawda?

Czekoladowe szaleństwo (autorska nazwa) nie jest może najzdrowszą przekąską na świecie, ale zdecydowanie można zaliczyć ją do tego lepszego wyboru,  szczególnie  w trakcie tych cięższych dni, kiedy to ciałem zawładnęły hormony (warto czasem i na to zwalić winę, bo przecież nie jest to kwestia wytrwałości?:) .

 

czekoladowy deser

Składniki:

– 4 łyżki pełnoziarnistej mąki pszennej

–  4 łyżki cukru kokosowego  (niższy indeks glikemiczny niż tradycyjny)

– 2 łyżki naturalnego kakao

– 2 białka jajka kurzego

– 3 łyżki mleka

– 1 łyżka oleju kokosowego

Wykonanie:

Wymieszaj razem suche składniki w kubku. Dodaj mokre składniki i wymieszaj dokładnie.  Włóż do mikrofalówki na 3-4 minuty.  Uwaga! Będzie rosnąć – bez paniki 😉

Pamiętaj – nie jest to deser, który można jeść do woli. 1 porcja (1/2 składników) to prawie 300 kalorii, niemała ilość cukru i tłuszczu. Jak zawsze – liczy się umiar 😉