Yoga

Powiem szczerze już na początku – tytuł postu jest trochę podchwytliwy i użyłam go specjalnie, żeby zachęcić do przeczytania (wszystko co ma w tytule ‘odchudzanie’ zawsze cieszy się największą popularnością). Joga świetnie wspomaga odchudzanie – to fakt, ale nie tylko na odchudzaniu chcę się skupić…

Dlaczego tak mi zależy żebyś przeczytała ten post? Joga ma wielu swoich zwolenników i liczba ta wzrasta. Wciąż jednak istnieje przekonanie, że coś, co nie zmęczy nas porządnie, nie przyniesie rezultatów. Czy też tak masz? Nic bardziej mylnego! Joga jest  świetnym uzupełnieniem każdego planu treningowego. Zaleca się ją nie tylko w treningu rekreacyjnym, ale i sportowym. Zobacz  sama, jakie korzyści przynosi regularny trening:

  • Joga zwiększa elastyczność mięśni. Pozycje jogi, są niekiedy bardzo wymagające. Dzięki nim, w dużym stopniu rozciągasz swoje mięśnie. Poprawiają również elastyczność wiązadeł. Zajęcia jogi obniżają ryzyko urazów i usprawniają cały aparat ruchu.

  • Joga usprawnia pracę stawów. Pozycje jogi, angażując do pracy również stawy, poprawiają ich ruchomość. Dzięki temu powiększa się zakres ruchu i wytrzymałość układu stawowego.

  • Joga ujędrnia ciało. Specyficzne pozycje, wpływają na mięśnie całego ciała. Dzięki temu poprawia się wygląd całej sylwetki. Ponadto stymulują do pracy najgłębsze mięśnie ciała. Co korzystnie wpływa na sprawność całego organizmu.

  • Joga rozluźnia mięśnie. Relaksuje ciało i umysł. Dzięki temu zachować można zdrowie i sprawność całego organizmu. Redukuje stres, który jest wrogiem każdej aktywnej osoby oraz prowadzi w dużym stopniu do otyłości. Jest również przyczyną wielu kontuzji.

  • Joga dotlenia organizm. Podczas zajęć, dużą uwagę zwraca się na prawidłowe i regularne oddychanie. Odpowiednia ilość tlenu pozwala uniknąć wielu schorzeń, w tym depresji, migreny i problemów ze snem.

  • Zajęcia jogi korzystnie wpływają na kręgosłup. Dzięki ćwiczeniom, można nie tylko uniknąć problemów z kręgosłupem. Regularne uczestniczenie w zajęciach, pozwoli cofnąć wiele skrzywień i schorzeń.

  • Joga znacząco odmładza organizm. Ćwiczenia wpływają na regulację układu hormonalnego oraz przeciwdziałają powstawaniu wolnych rodników, likwidując tak zwany stres oksydacyjny. Dzięki temu opóźniają się procesy starzenia.

  • Poprawia ukrwienie. Joga relaksuje, rozluźnia i “masuje” mięśnie, co prowadzi do lepszego ukrwienia każdej części ciała. Sprawniejsza praca całego układu krwionośnego, korzystnie wpływa na serce oraz odżywianie wszystkich komórek.

  • Oraz oczywiście – joga ma działanie odchudzające. Regularny trening wspomaga metabolizm oraz reguluje pracę układu hormonalnego, co znacząco wpływa na cały proces odchudzania. Pamiętaj również, że podczas jogi mięśnie pracują w sposób ekscentryczny, co w konsekwencji znacząco je “wydłuża”.  Zwiększa się siła mięśni, bez zwiększania ich obwodu – ciało jest wyrzeźbione i smukłe.

Czy wiesz, że joga jest bardzo popularna wśród modelek Victoria’s Secret 😉 ?

Sama nigdy nie lubiłam takich form aktywności. Jednak na sobie przekonałam się, że i one są bardzo potrzebne. Co więcej – im bardziej się “zagłębiam”, tym bardziej joga zaczyna mi się to podobać! Ponoć joga to nie tylko ćwiczenia – to styl życia…!

Mamy wśród czytelniczek jakieś joginki?