Czy od jedzenia wieczorem się tyje?

Pytanie pojawia się często. Często również spotykam się z osobami, które boją się jeść wieczorami i ostatni posiłek zjadają o godzinie 18. Błąd.

Od jedzenia wieczorem się nie tyje. Wszystko zależy od tego co zjesz i ile jesz. Podstawę Twojego ostatniego posiłku, powinny stanowić proteiny. To właśnie one odpowiedzialne są za regenerację Twojego organizmu, która w nocy jest najbardziej wartościowa. Jeśli ominiesz posiłek, prawdopodobnie wstaniesz rano zmęczona.  Ponadto, w nocy “generują” się rezultaty Twojego treningu. Jeśli nie zjesz kolacji – droga do Twoich celów będzie utrudniona.

Wszystko zależy od ilości kalorii jaką dostarczasz każdego dnia. Jeśli dostarczysz taką ilość, jaką potrzebuje  Twój organizm – nie przytyjesz. Nawet jeśli Twój posiłek będzie zjedzony późnym wieczorem.

Ostatni posiłek możesz zjeść nawet 1 godzinę przed snem. Postaraj się, aby w tym czasie ograniczyć węglowodany. Twój posiłek nie powinien być ciężkostrawny i tłusty.

Przykładowe kolacje:

– jajecznica z warzywami

– omlet z warzywami

– serek wiejski lub twaróg z warzywami

– sałatka z tuńczyka, kurczaka

– kawałek ryby lub mięsa z warzywami

Pamiętaj – omijanie posiłków nie jest rozwiązaniem. Aby Twój organizm odpowiednio funkcjonował potrzebujesz jeść, również wieczorem.