To jeden z moich ulubionych przepisów. Bez białej mąki, bez margaryny ani masła i dużej ilości cukru. Zdecydowanie należy on do jednych ze zdrowszych pomysłów “deserowych”. Dodatkowo, bogaty w proteiny, jego przygotowanie trwa jedynie kilka minut, nie wymaga dużych zdolności kulinarnych i nie potrzebuje wielu składników.

Chleb bananowy sprawdza się jako dodatek do kawy, pieczywo na śniadanie czy drugie śniadanie (moja ulubiona wersja- z masłem orzechowym).

chleb bananowy

Składniki:

1. Mąka pełnoziarnista – 1,5 szklanki

2. Proszek do pieczenia – 1,5 łyżeczki

3. Sól – 0,5 łyżeczki

4. Banany – 3 duże (ja użyłam 4 mniejsze)

5. Jajka – 2 całe

6. Brązowy cukier – 0,5 szklanki (jak użyjesz zwykły nic się nie stanie. Kiedyś próbowałam z miodem – równie smacznie)

7.  Jogurt grecki  – ok. 180 g

8. Truskawki – 1 szklanka (posiekane lub plastry)

Wykonanie:

1. Nagrzej piekarnik do 170 stopni.

2. Przygotuj blaszkę do pieczenia, przykładowo o wymiarach 21 x 11 . Obsmaruj ją masłem, olejem lub spryskaj tłuszczem w sprayu.

2. W dużej misce złącz “suche” składniki (mąka, proszek do pieczenia, sól).

3. W drugiej misce złącz “mokre” składniki (Ugniecione banany, jajka, brązowy cukier, jogurt grecki). Zmiksuj aż do uzyskania jednolitej masy.

4. Dodaj mokre składniki do miski z mąką.

5. Zmiksuj wszystkie składniki razem, tak żeby nie było grudek.

6. Dodaj truskawki. Wymieszaj.

7. Uzyskaną masę wylej do blaszki.

8. Piecz 60 minut.

Pozostaw do wystygnięcia i GOTOWE!;)

Możesz również dodać do masy orzechy lub inne owoce. Często, przepisy można również znaleźć z jagodami i orzechami włoskimi.

Smacznego!!!