jak gotować zdrowiej

Jak już pisałam, zdrowe odżywianie się wcale nie musi kojarzyć się z wyrzeczeniem czy głodówkami. Wystarczy znać parę sztuczek, które sprawią, że przygotowane przez Ciebie potrawy, będą dużo zdrowsze  i bardziej wartościowe.

Zastąp sól ziołami. Dzięki temu Twoje potrawy będą nie tylko zdrowsze, ale i smaczniejsze.

Nie rozgotowuj warzyw. Jeśli Twoje warzywa gotują się za długo, tracą wiele składników odżywczych.

Nie przypalaj mięsa. Przypalone mięso, wytwarza niebezpieczne związki chemiczne. W szczególności mówi się o tym w czasie sezonu na grilla.

Nie dodawaj śmietany, sera, panierek. Unikając tych produktów, Twoje potrawy będą nie tylko zdrowsze, ale i mniej kaloryczne.

Zachowaj umiar z produktami light. Produkty odtłuszczone często zawierają wysoką ilość substancji słodzonych, w tym niebezpiecznych słodzików.

Zrezygnuj ze smażenia. Smażąc potrawy pozbywamy je wielu składników odżywczych oraz dodajemy niepotrzebnych kalorii. Postaw na gotowanie, pieczenie, grillowanie.

Nie jedz tłustych potraw. Postaraj się aby Twoja dieta była lekkostrawna. W szczególności unikaj tłuszczy zwierzęcych, w tym tłustego mięsa.

Wprowadzając nawet najmniejszą zmianę, sprawisz że Twoja dieta będzie zdrowsza. Wyżej wymienione wskazówki mają ogromne znaczenie, nawet jeśli uda Ci się zastosować jedynie do jednej z nich. Gotowa na zmiany?

Szukasz zdrowych przepisów ? Polecam Opanuj swój metabolizm. Książka kucharska!