jak jeść mniej

Szybkie spożywanie posiłku zostało uznane za jeden z czynników wywołujących otyłość. Jemy szybciej –  bez żadnych wątpliwości, jemy więcej. Dodatkowo, pochłaniając jedzenie w szybszym czasie, nie żujemy go odpowiednio długo, co zakłóca procesy rozkładu pokarmu.

Jeśli chcesz jeść mniej, nie powinnaś się spieszyć. Powinnaś dać czas swojemu mózgowi, żeby zakodował uczucie sytości. Wtedy zdecydowanie łatwiej będzie Ci powiedzieć stop w odpowiednim momencie.

Zobacz kilka innych podstępnych sposobów na zjadanie mniejszych porcji!

#1 Zrelaksuj się przed jedzeniem. Jeśli będziesz zestresowana, zjesz z pewnością więcej. Jedzenie daje nam uczucie komfortu. W tym wypadku, zjadanie ogromnych porcji, będzie służyło rozładowaniu stresu. Tego nie chcemy…

#2 Użyj mniejszych naczyń. Zjadając z mniejszego talerza, będziesz miała wrażenie, że Twoja porcja jest duża. Dodatkowo, użyj mniejszej łyżki. Badania naukowe wykazały, że osoby korzystające z mniejszych naczyń, zjadają 70 kalorii mniej podczas każdego posiłku.

#3 Rozkoszuj się każdym kęsem, a w szczególności pierwszymi trzema. Udowodniono, że jeśli rozkoszujesz się smakiem i konsystencją jedzenia, Twój mózg szybciej dostaje sygnał o uczuciu sytości.

#4 Jedz lewą ręką (osoby leworęczne, prawą). Dzięki temu spowolnisz spożywanie posiłku, będziesz bardziej cieszyć się z każdego kęsa, a w konsekwencji zjesz mniej.

#5 Pij wodę przed i w trakcie posiłku. Dodatkowa, ilość wody, pita małymi łyczkami “oszuka” Twój mózg i sprawi , że szybciej poczujesz się najedzona. Dodatkowo, unikniesz pomylenia głodu z pragnieniem oraz wspomożesz swoje trawienie oraz procesy metaboliczne.

#6 Dodaj ostre przyprawy. Dzięki temu, do Twojego mózgu szybciej dotrze wiadomość o tym, że jesz. Dodatkowo, mimowolnie będziesz brać mniejsze kęsy i pić więcej wody.

#7 Unikaj napojów gazowanych i słodzonych podczas spożywania posiłku. W szczególności tych, które zawierają wysokocukrowy syrop kukurydziany. Badania wykazały, że blokuje on jeden z hormonów, który odpowiedzialny jest za uczucie sytości.

# 8 Spróbuj czarną herbatę.  Badanie przeprowadzone przez Journal of American College of Nutrition, wykazały, że czarna herbata obniża poziom cukru o 10 % na 2,5 godziny. Co oznacza, że czujesz się najedzona szybciej i unikniesz późniejszych napadów głodu.

 

Mały test

Kolejjedzenie z zawiązanymi oczaminym sposobem na zjadanie małych porcji, z którym się spotkałam, jest jedzenie z zamkniętymi oczami. Przetestujmy!

Nałóż porcję jedzenia, jaką zazwyczaj zjadasz. Zawiąż sobie na oczy chustę, szalik itp. Powoli, jedz do uczucia sytości. Odsłoń oczy i zobacz ile zjadłaś.

Zaskoczona?