Dzisiaj trochę o przysiadach, a dokładnie o prawidłowej formie ich wykonywania. Przysiady to jedno z najbardziej popularnych ćwiczeń. Myślę, że znajduje się ono w każdym planie treningowym. I bardzo dobrze – ćwiczenie jest super efektywne. Niestety, duża część osób nie wykonuje  ćwiczenia poprawnie, zmniejszając przy tym jego efektywność i obciążając swoje stawy, w szczególności kolana.

II1 Jak prawidłowo wykonywać przysiady?Przysiady mogą być wykonywane na wiele różnych sposobów. Możesz unieść ręce w górę (tak jak powyżej) czy standardowo trzymać je przed sobą lub na biodrach. W standardowych przysiadach nie musisz również unosić się na palce w końcowej fazie. Szczególną uwagę zwróć na ruch w stawie biodrowym i kolanowym.

Stań w lekkim rozkroku – nogi na szerokość bioder. Stopy skierowane do przodu. Wypchnij biodra w tył, pochylając tułów do przodu. Wyobraź sobie że chcesz usiąść (przy nauce osób początkujących często podkładam krzesło czy ławeczkę – pomaga). Twoje kolana nie powinny  przesuwać się do przodu – a już na pewno nie powinny wychodzić poza linię palców.

Ważnym elementem jest również tempo wykonywania przysiadów. Ruch w dół jest ruchem wolnym, w górę eksplozywnym. Warto pamiętać również o prawidłowym oddechu. Wykonaj wdech przy ruchu w dół, wydech przy ruchu w górę.

Warto poświęcić dłuższą chwilę, aby nauczyć się prawidłowej techniki. Ćwiczenie jest bardzo efektywne i bezpiecznie, jeśli wykonujesz je poprawnie.

Zobacz również jak prawidłowo wykonywać wykroki.