Wykroki to jedno z najbardziej popularnych i efektywnych ćwiczeń, wzmacniających uda, pośladki oraz mięśnie całego korpusu. Zdecydowanie powinny one znaleźć się w każdym planie treningowym. Poprawne wykonywanie wykroków ma ogromne znaczenie! Naucz się techniki ćwiczenia, zwiększając tym samym nie tylko efektywność, ale i bezpieczeństwo swoich treningów.

Wykroki - prawidłowa technikaPozycja startowa: Stań w lekkim rozkroku. Wyprostuj plecy, napnij brzuch i wypchnij klatkę piersiową do przodu. Opuść łopatki w dół. Patrz przed siebie. (Warto nauczyć się tej pozycji – jest ona bardzo ważną częścią wykonywania wielu innych ćwiczeń).

Zrób krok do przodu, nie pochylając przy tym tułowia. W tej pozycji udo przedniej nogi powinno być równoległe do podłoża. Kolano nigdy nie powinno wychodzić do przodu (ruch, w końcowej fazie odbywa się w dół). Ciężar ciała powinien znajdować się na przedniej pięcie (nigdy na palcach). Tylna noga jest lekko ugięta w kolanie. Kolano nie dotyka podłogi. Ekplozywnie wróć do pozycji wyjściowej (wykonaj jeden, szybki ruch).

Podczas trwania ćwiczenia zawsze angażuj do pracy swój korpus. Brzuch powinien być cały czas napięty.

Jeśli jesteś osobą początkującą, zacznij od wykroków statycznych. Wykonuj je w miejscu lub całkowicie zrezygnuj z powrotu do pozycji stojącej.

Jeśli udało Ci się opanować prawidłową technikę, możesz zacząć wykonywać inne modyfikacje  ćwiczenia, np. wykroki w tył, wykroki z obciążeniem czy wykroki z wyskokiem.