chocolate cravings Jak przestać jeść słodycze?Mówi się, że słodycze uzależniają. Często słyszę również zdanie : „Moja dieta jest ok, tylko te nieszczęsne słodycze, nie mogę się opanować…”

Znasz to? Czy wiesz co odpowiedzialne jest za nagłą, często niekontrolowaną, ochotę na słodycze? Insulina, a dokładnie jest gwałtowny spadek w organizmie.

Co zrobić, żeby uregulować wydzielanie insuliny i zahamować apetyt na słodkości, przed którym mało kto potrafi się opanować? Istnieje kilka sprawdzonych sposobów.

1. Zwiększ spożycie protein. Często, można pomylić uczucie chęci zjedzenia czegoś słodkiego, z „domaganiem” się Twojego organizmu o większą ilość białka. Miej pewność, że zjadasz od 0-8 – 1,5 g protein na każdy kilogram Twojego ciała.

2. Pozbądź się pokusy. Jeśli nie masz silnej woli, jeszcze trudniej będzie Ci się powstrzymać przed jedzeniem słodkości, jeśli znajdują się one w zasięgu ręki. Postaraj się, aby w Twoim domu znajdowały się jedynie zdrowe przekąski.

3. Jedz regularnie. Jeśli rezygnujesz z posiłków, poziom cukru we krwi spada. Właśnie wtedy najłatwiej jest sięgnąć po słodką przekąskę. Postaraj się jeść co 3-4 godziny, każdego dnia.

4. Unikaj słodzików. Zawarty w nich aspartam, jest w dużej mierze odpowiedzialny za wahania cukrów w Twoim organizmie. Jest to jeden z najczęstszych powodów wielkiej i niekontrolowanej pokusy na słodycze.

5. Przetrwaj pierwsze 3 dni.  Przyzwyczaiłaś swój organizm do wysokiej zawartości insuliny. Pierwsze dni bez słodyczy będą najcięższe. Gwarantuje Ci, że po tym czasie, dużo łatwiej będzie powiedzieć Ci „nie”.

Od dzisiaj ograniczamy słodycze. Tym razem Ci się uda!