jak regenerowac sie szybciej

Regeneracja jest jedną z najważniejszych części planu treningowego – a właściwie powinna być. Często o tym zapominamy… Nie dbając o odpowiedni odpoczynek, nie tylko oddalamy się od swoich celów, ale i poważnie narażamy nasz organizm na niebezpieczeństwo. Co robić, aby przyspieszyć procesy regeneracji i trenować na najwyższych obrotach? Zobacz kilka prostych wskazówek:

1. Jedz dużo warzyw i owoców. Dieta bogata w witaminy i minerały to podstawa, jeśli chcesz aby Twój trening przyniósł Ci efekty i regenerował się szybciej.

2. Zadbaj o posiłek potreningowy. Po każdej aktywności fizycznej należy dostarczyć organizmowi odpowiedniej ilości składników odżywczych (węglowodany i proteiny w proporcji 4:1). Jednym z ważniejszych posiłków powinien być ten, spożywany do 30 minut po treningu. Pamiętaj o tym za każdym razem. Nie tylko szybciej zobaczysz efekty treningu, ale i efektywniej będziesz się regenerować.

3. Wzbogać swoją dietę w proteiny. Jest to jeden z najważniejszych czynników odpowiedzialnych za prawidłową regenerację. W szczególności zadbaj o odpowiednią ilość protein wieczorem. To właśnie w nocy Twój organizm regeneruje się najlepiej.

4. Pij dużo wody. Odpowiednio nawodniony organizm to podstawa. Woda uczestniczy praktycznie w każdym procesie zachodzącym w organizmie, w tym w procesie regeneracji. Jeśli Twoja aktywność była bardzo długa i z nią straciłaś dużo potu, do swojej wody możesz dodać odrobinę soli.

6. Używaj foam roller po każdym treningu. Masaż piankowym wałkiem jest bardzo skuteczny. Przeczytaj o tym więcej w poście Czym jest foam roller i dlaczego powinnaś go używać.

7. Okładaj się lodem lub weź zimną kąpiel. Zimny okład lub kąpiel w zimnej wodzie łagodzi stany zapalne i usprawnia krążenie krwi, co korzystnie wpływa na procesy regeneracji.

8. Rozciągaj się po każdym treningu. Rozciąganie statyczne zawsze powinno być częścią Twojego treningu. Poprawia ono elastyczność mięśni, rozluźnia je po wysiłku, wspomaga dopływ substancji odżywczych do mięśni oraz tlenu.

Przestrzeganie jedynie kilku zasad ma tutaj ogromne znaczenie. Nie pozwól, aby zaniedbanie tych szczegółów zakłóciło procesy regeneracji i w konsekwencji wykluczyło Cię z “gry” na dłużej. Pamiętaj – im lepiej Twój organizm się regeneruje – tym lepsze będziesz miała efekty!

Po więcej porad i motywacji dołącz do nas na Facebooku.