Dzisiaj znów temat dotyczący odchudzania…Wciąż jednak dostaję wiele maili z pytaniami, więc postanowiłam rozwiać wszelkie wątpliwości. Co zrobić jeśli przestrzeganie zasad zdrowej diety i  regularna aktywność nie pomaga?

Czas zadbać o szczegóły

O zasadach zdrowej i racjonalnej diety pisałam już niejednokrotnie. Powtórzę podstawy:

1. Zawsze zjadaj śniadanie, zaraz po wstaniu z łóżka.

2. Postaraj się spożywać minimum 5 posiłków dziennie, o regularnych porach. Jedz częściej, a mniej.

3. Zrezygnuj z produktów z białej mąki, serów, panierek, słodyczy, fast – foodów, słodzonych napojów i soków.

4. Nie smaż. Gotuj, piecz, grilluj.

5. Jedz dużą ilość warzyw i owoców. Owoce zjadaj w pierwszej części swojego dnia.

6. Pij dużo wody i zielonej herbaty.

7. Używaj dużo naturalnych przypraw: czosnek, zioła itp.

Jak zgubić ostatni kilogram

Jak udało mi się zgubić ostatni kilogram i, co ważne, wciąż mieć dużo energii?

Wyżej wymienionych zasad przestrzegałam od zawsze. Wiedziałam jednak, że jest jeszcze coś, co mogę zmienić w swojej diecie. Chciałam żeby było perfekcyjnie, przynajmniej do czasu, aż osiągnę swoje cele. Udało się. Zobacz co zmieniłam:

1. Wybieram jedynie naturalne produkty. O tym wcześniej nie myślałam. Zaczęłam patrzeć na etykiety, każdego produktu jaki wybieram. Zanim kupię jogurt, dżem, chleb czy mleko – zawsze sprawdzam składniki. Nie kupuję żadnych produktów, które nie są naturalne. Jest to dość duże poświecenie, ale w konsekwencji, opłaca się. Nie tylko dla tego ostatniego kilograma, ale i dla zdrowia.

2. Wybieram jedynie wartościowe źródła produktów. Przeczytaj więcej: Naucz się zdrowo odżywiać! Wartościowe źródła węglowodanów, białka i tłuszczy

3. Zawsze jem o tej samej porze. Pilnuję godzin jak tylko mogę. Nie tylko dla zasady, ale dlatego że w danym czasie (w czasie posiłku) jestem potwornie głodna i robię się nerwowa. Nauczyłam się zabierać zdrowe przekąski ze sobą.

4. Ostatnia rzecz- ograniczam węglowodany wieczorem. Kolację jem nawet o godzinie 21, ale jest to zawsze kolacja proteinowa z dużą ilością warzyw.

Nie jest źle, prawda? Tutaj liczy się konsekwencja.

Jak z treningami?

W swoim życiu przeszłam przez dużą ilość planów treningowych. Co dało mi najlepsze rezultaty? I znów będę się powtarzać: połączenie treningu siłowego z treningiem interwałowym. Trening siłowy pomógł zbudować mi masę mięśniową, a interwały spalić tłuszcz. Takie połączenie sprawiło, że mój metabolizm jest teraz na najwyższym poziomie.

Bądź cierpliwa

Pamiętaj – rezultaty nie przychodzą z dnia na dzień. Trzeba konsekwentnie trzymać się zasad i cierpliwie dążyć do swojego celu. W końcu się opłaci. Ja założyłam sobie ce l- trzymam się planu w 100 %. Nie pozwoliłam sobie na żadne odstępstwa i udało się. Jestem osobą, która potrzebuje dyscypliny. Jeden grzech pociąga u mnie drugi. Każdy z nas jest jednak inny. Jeśli raz na jakiś czas pozwolisz sobie na “mały grzech”, nic się nie stanie. Wybór należy  do Ciebie.

Pamiętajcie, żeby zachować przy tym pogodę ducha! Nie zmuszaj się do niczego. Świadomie podejmuj decyzje. To również motywuje i pomaga wytrwać w postanowieniu.

Mam nadzieję, że udało mi się rozwiać wszelkie wątpliwości. W takim wypadku przygotowania do sezonu bikini 2014 ogłaszam za otwarte;)