Zapewne, w okresie wakacyjnym, wiele z Was wyznaczyło sobie nowe fitnessowe cele. Paradoksalnie, pierwszy okres jest najłatwiejszy. Trenujesz z podekscytowaniem, nową energią i nowymi pomysłami.  Zgadza się?

Jak dotrwać jednak do końca? Nie poddawać się, kiedy zaczyna się górka? Jeśli uda Ci się przejść przez ten “trudniejszy” okres, kiedy motywacja jest bliska zeru, będziesz na szczycie. Osiągniesz swoje cele.

Jak dotrwać do końca i wreszcie zobaczyć rezultaty?

motywacjaCzęsto zmieniaj rutynę i ucz się nowych “ruchów”. Postaraj się, aby Twój trening był zróżnicowany. Stawiaj sobie nowe cele. Nic tak nie motywuje jak uczenie się czegoś nowego. Przykładowo, naucz się tańczyć Zumbę lub jeździć na rolkach. Największym wrogiem motywacji i entuzjazmu jest nuda.

Zmieniaj czas wykonywania treningów. Zawsze wykonujesz treningi wieczorem? Może warto zacząć wykonywać je z samego rana? Twój organizm na pewno będzie zaskoczony, a Ty poczujesz nowy przypływ energii.

Stawiaj sobie małe, krótkoterminowe cele. Wyznaczenie sobie tygodniowych celów, a co najważniejsze ich osiąganie, jest super motywujące. Długi plan treningowy również ma duże znaczenie. Jeśli jednak szybko nie zobaczysz rezultatów treningu i będziesz musiała dłużej czekać na osiągniecie swoich celów, możesz się zniechęcić.

Zapisz się na zawody czy inną fitnessową imprezę. Postaraj się, aby treningi sprawiały Ci radość. Zapisz się na zawody, poczuj energię i poznaj nowych ludzi. Gwarantuję, że będziesz zmotywowana na dłużej. Dodatkowo, samo przygotowanie się do zawodów, jest niesamowicie motywujące. Chcesz wypaść jak najlepiej, prawda?

Znajdź partnera treningowego. Trenowanie z koleżanką, bratem, siostrą czy chłopakiem pozwoli Ci na przetrwanie tych “gorszych” dni. Wzajemne motywowanie się ma tu ogromne znaczenie. Myślę, że “zdrowa” rywalizacja, również doda Ci skrzydeł:) Miej pewność, że Twój partner ma również cele treningowe i jest mocno zmotywowany, żeby je osiągnąć.

Słuchaj muzyki podczas treningu. Zmieniaj ją często. Muzyka, jest jednym z najlepszych motywatorów. Sama pomyśl, czy nie zdarzyło Ci się trenować mocniej, bo piosenka Cię dobrze do tego zmotywowała. Dodatkowo, częste zmienianie muzyki sprawi, że Twój trening nie będzie nudny.

Stwórz swoje “fitnessowe środowisko”. Staraj się otaczać ludźmi, którzy żyją fitnessem. Oglądaj programy fitnessowe. Przyklej sobie na ścianie, lodówce motywujące zdjęcia i cytaty.

Wykup prenumeratę magazynu o fitnessie. Czytaj książki. Im więcej będziesz wiedziała, tym większy sens ma Twój trening. Będziesz do niego lepiej przygotowana – będziesz również zmotywowana. Czytaj książki, magazyny. Znajdź nowe inspiracje.

Jak czujesz się po treningu? Za każdym razem, kiedy nie chce Ci się pójść na trening, przypomnij sobie co czujesz po treningu. Dumna z siebie, pełna życiowej energii, pomysłów na życie? Pamiętaj o tym. Wystarczy jedynie wyjść z domu. Od razu poczujesz się lepiej.

fitness motywacja