jak zrobic zdrowa kanapke

Zrobienie zdrowej kanapki jest dzisiaj niemałym wyzwaniem. Powinna być ona nie tylko bogata w składniki odżywcze, ale i smaczna i pożywna. Spójrz na kilka wskazówek, które pomogą Ci dokonać prawidłowych wyborów.

1. Wybierz zdrowy chleb.

Zdrowy chleb to taki, który wykonany jest z pełnego ziarna. Za jeden z najzdrowszych uważa się chleb żytni, wykonany na zakwasie. Czytaj etykiety. Nie powinien mieć on żadnych dodatków chemicznych. Najlepiej jeśli w składzie ma on jedynie mąkę, wodę, zakwas i sól. Jeśli znajdziesz w nim polepszacze czy przykładowo karmel, od razu odłóż go na półkę. Unikaj chlebów z oczyszczonej mąki. Są one niezdrowe i pozbawione składników odżywczych. Szukaj oznaczeń : z pełnego przemiału-3000, razowa-2000, graham-1850, sitkowa-1400. Chleb powinien być ciężki, lekko mokry w środku. Chleb, który wybierzesz, powinien mieć minimum 3 g błonnika.

2. Czym posmarować kanapkę?

Tutaj toczy się wieczny spór między zwolennikami masła i margaryny.  Tych “smarowideł” używaj w ograniczonych ilościach. Jeśli masz okazję smaruj chleb naturalnymi pastami np. z cieciorki czy awokado. Świetnie smakuje również kanapka posmarowana sosem pomidorowym.

3. Co położyć na kanapkę?

Każdy z nas wie, jak ciężko jest dzisiaj znaleźć zdrową i naturalną wędlinę. Jeśli chcesz położyć ją na swoją kanapkę, upewnij się że pochodzi ona ze sprawdzonego źródła. Możesz również mięso zrobić sama. Pieczona pierś z indyka czy kurczaka, pieczony schab świetnie nadaje się również do kanapek. Dobrym wyborem jest również tuńczyk, łosoś czy nawet jajko.

4. Czy ser jest niezdrowy?

W ograniczonych ilościach, nie zaszkodzi. Ser jest bogatym źródłem białka i wapnia. Warto wybierać sery o mniejszej zawartości tłuszczu. Kieruj się ceną – niestety im ser jest lepszy, tym jest droższy. Polecam ser feta, twaróg, serek wiejski, mozzarella, parmezan, gouda, ser kozi czy Parmigiano Reggiano.

5. Dodaj dużą ilość warzyw.

Warzywa są zdrowe – o tym wie każdy. Dodaj je do swojej kanapki, aby była ona jeszcze bardziej wartościowa. Dodatkowo, dzięki dużej zawartości błonnika, kanapka z warzywami pozwoli Ci zachować sytość na dłużej. Dodać możesz również pieczarki.

6. Kanapka na ciepło.

Jeśli kanapka ma zastąpić Twój obiad, warto ją zgrillować, wsadzić do opiekacza czy piekarnika. Kanapki przyrządzone na ciepło wyostrzą smak, nie dodając przy tym kalorii. W tym wypadku dodaj swoje warzywa na samym końcu, w szczególności sałatę, pomidory i ogórki. Na ciepło, w kanapce  świetnie smakują pieczarki czy przykładowo cukinia.

Sprawdzonych produktów szukaj na STRAGANIE ZDROWIA!