Jak zwiększyć efektywność treningu na brzuch

Płaski i umięśniony brzuch zawsze będzie wyglądał dobrze. Trenujesz brzuch zapewne bardzo często. Czy jesteś zadowolona ze swoich efektów? Myślę, że więcej niż połowa z Was odpowie, że nie. Co zrobić, żeby wyciągnąć jak najwięcej ze swoich treningów i cieszyć się ze zdumiewających rezultatów?

Mam dla Ciebie kilka wskazówek, które zwiększą efektywność Twoich ćwiczeń na brzuch i pomogą Ci osiągnąć Twoje cele.

1. Bądź skupiona na każdym powtórzeniu.

Mogłoby się wydawać, że jest to dość oczywiste. W praktyce bywa jednak różnie. Ćwiczenia na brzuch wykonujemy najczęściej na końcu sesji treningowej. Czy myślisz, że jesteś w tym momencie w 100% skupiona na treningu i każdym powtórzeniu ćwiczenia? Czy podczas treningu na brzuch rzeczywiście myślisz o mięśniach, które pracują i o ćwiczeniu które wykonujesz? Myślę, że nie. Ma to ogromne znaczenie. Skup się na każdym ruchu. Nie napinaj mięśni automatycznie. Pomoże Ci to zaangażować więcej mięśni, a w konsekwencji zwiększy efektywność Twojego treningu.

2. Nie zapomnij o oddychaniu.

Jest to kolejna zasada, o które zapomina się często. Odpowiedni oddech to podstawa do zachowania odpowiedniej pracy mięśni. Dla mięśni brzucha ma to podwójne znaczenie. Zawsze wykonuj wydech podczas spięcia mięśni, a wdech podczas fazy relaksacji. Przykładowo: podczas standardowych brzuszków wydech wykonaj unosząc ramiona w górę, wdech opuszczając w dół.

3. Zadbaj o różnorodność ćwiczeń.

Najlepsze efekty zobaczysz wtedy, kiedy będziesz “atakować” swoje mięśnie różnymi ćwiczeniami. Nie pozwól, aby przyzwyczaiły się one do jednego ruchu. Często zmieniaj ćwiczenia, obciążenia, zakres i kąty wykonywanych ruchów.

4.  Zwiększ intensywność swojego treningu.

Oprócz zmiany ćwiczeń, ogromne znaczenie ma również zmiana intensywności treningu. Jeśli od tygodni wykonujesz tą samą rutynę treningową, z tą samą intensywnością, rezultatów nie zobaczysz. Zadbaj o to, by Twój trening zawsze był dla Ciebie wyzwaniem. Jak zmienić intensywność treningów? Zmniejsz czas przerwy, wykonaj trudniejszą wariację ćwiczenia lub dodaj obciążenie.

Pamiętaj – aby trening był efektywny, nie należy jedynie go wykonać. Musisz wiedzieć co robisz i być na każdym ćwiczeniu bardzo skupiona.

Mam dla Ciebie małe zadanie. Zastosuj się do tych wskazówek przez 2 tygodnie. Daj mi znać jak dużą zmianę widzisz w swoich treningach i w swoim wyglądzie. Powodzenia;)