Jak schudnąć? Informacji na ten temat możesz znaleźć mnóstwo. Dlaczego w takim razie, wciąż wiele  osób nie może uporać się z nadwagą? Dlaczego coraz to więcej osób próbuje wszystkiego i wciąż nie widzi rezultatów?

Odchudzanie nie musi być skomplikowane – pisałam o tym często. Dzisiaj jednak w jak najprostszy sposób spróbuję stworzyć mały przewodnik. Odchudzanie powinno być nie tylko skuteczne, ale i zdrowe.

jedz zdrowo i chudnij

Spalaj, jedząc!

Nie powinnaś rezygnować z żadnych składników odżywczych. Aby schudnąć, potrzebujesz węglowodanów, protein i tłuszczy każdego dnia. Zobacz ile kalorii, spalasz jedynie poprzez jedzenie poszczególnych z nich:

Węglowodany złożone (4kcal/g). Twój organizm potrzebuje dużo energii, aby strawić pokarm. Każde 100 g węglowodanów, pozwoli Ci spalić dodatkowe 10 kalorii.

Proteiny (4 kcal/g). Aby spalić 100 g białka, Twój organizm zużywa do tego aż 25 kalorii!

Tłuszcze (9 kcal/g).  Aby “rozłożyć” 100 gram tłuszczu, potrzebujesz dodatkowych 5 kalorii.

Wniosek jest prosty – żeby schudnąć, musisz jeść.

Co jeść?

  • Chude białko
  • Węglowodany złożone
  • Zdrowe tłuszcze
  • Owoce i warzywa

Wróć do artykułu po najlepsze źródła : Naucz odżywiać się zdrowo – najlepsze źródła węglowodanów, białka, i tłuszczy.

Postaraj się jeść 4-5 posiłków dziennie, które bogate są w wyżej wymienione składniki. Rano – postaw na węglowodany, wieczorem – proteiny.

Czego unikać?

Produkty, które powinnaś ograniczyć lub nie powinny znajdować się w Twojej diecie:

  • cukry proste (słodycze, napoje słodzone, itp.)
  • tłuszcze utwardzane, nasycone, zwierzęce
  • produkty przetwarzane
  • fast foody
  • produkty z białej mąki
  • sosy, sery, panierki

Dla zachowania zdrowego rozsądku, kieruj się zasadą 80/20. Jeśli 80% jesz dobrze, a 20% źle – wciąż swoją dietę możesz nazwać zdrową.

Ile jeść?

Nie musisz liczyć kalorii. Warto jednak kontrolować to, jak wyglądają Twoje porcje. Zasada w odchudzaniu jest prosta – jeśli zjesz mniej niż Twój organizm spali, schudniesz. Jeśli zjesz więcej – organizm nie będzie miał co zrobić z nadwyżką energii – przytyjesz. Naucz się słuchać swojego ciała. Dodatkowo kieruj się zasadą:

jak powinien wyglądac Twój talerz

Odchudzanie nie musi być trudne. Jedynie czego potrzebujesz to przestrzegać kilku zasad (wyżej wymienionych), dodać do tego aktywność fizyczną, być konsekwentna i wytrwała.

Proste, prawda?

Koniecznie przeczytaj Jak opanować swój metabolizm!