jak jeść zdrowo w restauracji

Prawdą jest, że domowe posiłki są zazwyczaj dużo zdrowsze niż jedzenie w restauracjach. Nie chcę jednak powiedzieć Ci, że powinnaś zrezygnować z jedzenia poza domem, sporządzać jedynie własne posiłki i całkowicie zrezygnować ze wszystkich przyjemności. Nie na tym to polega….

Tak jak wszędzie, ważne jest dokonywanie prawidłowych wyborów. Kilka moich wskazówek:

1.  Zamów dodatkowe warzywa i zawsze zjedz je w pierwszej kolejności. Dzięki temu zaspokoisz pierwszy głód i nie pochłoniesz bez zastanowienia dania głównego.

2. Pij wodę. Zamiast zamawiać soki i napoje gazowane, zamów wodę. Oszczędzisz dzięki temu 100-200 kalorii. Woda oszuka również Twój głód.

3. Zrezygnuj z sosów – całkowicie. Postaraj się, aby potrawy, które zamawiasz nie miały żadnych sosów, w szczególności tych na bazie śmietany i majonezu.

4. Zrezygnuj z dodatkowego pieczywa. Często, do potraw w restauracji, dodaje się chleb, bułki itp. Wiem, ciepły chlebek z czosnkiem smakuje wyśmienicie. Nie ma w nim jednak nic dobrego…

5. Zamawiaj potrawy, które są grillowane czy pieczone. Nie zamawiaj mięsa smażonego. Zrezygnuj również z panierek.

6.  Wybierz potrawy bez sera.

7. Zrezygnuj z deserów. Chyba nie chcesz dodać dodatkowych 500 kalorii? Bez żadnych wątpliwości – jeśli chcesz zjeść deser – przygotuj go w domu.

8.  Nie zamawiaj potraw makaronowych. Biały makaron, sos + ser? Nie jest to najlepszy wybór…

9. Jeśli pijesz alkohol do kolacji, zamiast kolorowych drinków, wybierz lampkę czerwonego wina. Oszczędzisz dużo kalorii i dodatkowo wspomożesz swoje trawienie.

10. Jeśli zamawiasz pizzę, wybierz cienkie ciasto, dużo warzyw, sos pomidorowy, owoce morza lub chude mięso (przykładowo grillowany kurczak). Jeśli masz okazję, wybierz niskotłuszczowy ser mozzarella lub parmezan. Wskazówki sprawdzają się również podczas przyrządzania pizzy domowej.

Czy masz jakieś swoje sprawdzone sposoby?