Kontuzje kolana - skąd bierze się bólW tym poście chcę poruszyć bardzo ważny temat – co może być powodem Twoich problemów z kolanami? Ból pojawia się bardzo często – towarzyszy osobom otyłym, sportowcom, amatorom… Nie chcę tutaj zagłębiać się w temat taki jak przetrenowanie, nieodpowiednia technika wykonywanych ćwiczeń, nieodpowiednie obuwie czy zbyt intensywne (bez odpowiedniego przygotowania) treningi. To są podstawowe i najczęściej występujące błędy, które w bardzo łatwy sposób mogą powodować bóle w stawiach kolanowych,a  w konsekwencji (przy lekceważeniu pierwszych sygnałów) prowadzą do poważnych kontuzji.

A co jeśli wszystko wykonujesz poprawnie, a problem wciąż do Ciebie powraca? Czy wiesz, że bardzo częstym powodem problemów z kolanami są biodra? Wieloletnie badania naukowe wykazały, że słabe mięśnie bioder prowadzą do szybszego zmęczenia nóg, osłabiają stabilizację i w konsekwencji prowadzą do kontuzji kolan, często również stóp, stawów skokowych czy ścięgna achillesa. Dodatkowo, udowodniono, że ogromny wpływ ma również gibkość. Słabo rozciągnięte mięśnie bioder i najczęściej “pospinane” mięśnie dwugłowe ud (tył nogi) to kolejna rzecz, na którą koniecznie musisz zwrócić uwagę.

Wniosek jest prosty – aby uniknąć kontuzji, nie tylko musisz zadbać o odpowiedni trening (jego intensywność, odpowiednie przygotowanie, obciążenia, technikę, itp), dietę, ale i gibkość i wzmocnienie pozostałych mięśni – w tym, w szczególności mięśni bioder!

Konretne ćwiczenia wzmacniające i rozciągające biodra już niebawem na stronie !