Poświęciłam kilka dni, na przemyślenia o czym powinien być ten post. Przecież pierwszy wpis powinien być najlepszy,największy, często określany „killer”.

Postanowiłam jednak nie kierować się standardami  i pierwszy krok zrobić mały. Mogłam od razu napisać program treningowy, odpowiedzieć na pytanie jak schudnąć,co jeść czy ile pić. Jednak z doświadczenia wiem, że najważniejsze (szczególnie na początku) są małe kroki. Mało drastyczne zmiany, które możesz wprowadzić w życie od razu.  Zmiany, które zachęcą i dadzą pierwsze rezultaty. Mam nadzieję, że kilka moich wskazówek pokaże Ci, że droga do zdrowego i aktywnego trybu życia nie musi być trudna.

imagesCAB2NL1QZacznij od śniadania. Poranny posiłek daje Ci energię na cały dzień, reguluje cukry w organizmie(to ich spadek powoduje  gwałtowne uczucie głodu),wpływa na samopoczucie i reguluje metabolizm spoczynkowy. Im szybciej zjesz, tym szybciej Twój organizm zacznie pracować (w tym spalać kalorie). Jeśli nie masz rano apetytu (a to jest najczęstszy powód-w brak czasu nie wierzę), zjedz coś lekkiego. Twój organizm po kilku dniach się przyzwyczai i śniadanie będzie pierwszą rzeczą o jakiej pomyślisz rano.

Nie zapomnij o wodzie. Twoje ciało zbudowane jest minimum z 60% wody. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy jak ogromny wpływ ma ona na codzienne funkcjonowanie. Od poczucia głodu (często można pomylić pragnienie z  głodem),po trening, odchudzanie, oddychanie, wygląd Twojej skóry, samopoczucie, efektywność pracy itd. Wypijaj codziennie 2-3 litry wody. Jeśli to dla Ciebie za duży krok, wypijaj 1 szklankę wody zaraz po wstaniu z łóżka. Właśnie wtedy Twój organizm jest najbardziej odwodniony. Noś ze sobą butelkę wody (mam nadzieję, że sięgniesz po nią kilka razy dziennie).

Śpij regularnie. Sen ma ogromny wpływ na zdrowie. Codzienne 7-8 h (dla nocnych marków 6h) pomoże Ci utrzymać prawidłową wagę, zapewni prawidłowe funkcjonowanie Twojego organizmu, w tym gospodarki hormonalnej, metabolizmu, układu nerwowego. Korzyści jest niezliczona ilość. Jeśli będzie to dla Ciebie za duże wyzwanie, postaraj się nie chodzić spać po północy. Wtedy nawet jak musisz wstać o 6 rano, wciąż masz 6 godzin snu.

Bądź aktywna. Nie musisz zaczynać od ciężkich treningów. Nie musisz nawet iść na siłownię. Zacznij od małych zmian, w Twoim codziennym życiu. Wybierz schody zamiast windy,  idź na dłuższy spacer z psem. Jedziesz na zakupy?-zaparkuj samochód trochę dalej niż zwykle. Uwierz, to działa. Zobaczysz rezultaty szybciej niż myślisz. Bądź aktywna i zarażaj tym innych.

Jeśli wydaje Ci się, że zdrowy tryb życia wiąże się z ogromną liczbą wyrzeczeń, chcę wyprowadzić Cię z błędu. Owszem, czasem może to być dłuższy proces,  ale wprowadzenie tych małych zmian, może mieć ogromny wpływ. Jeśli wydaje  Ci się, że to nie dla Ciebie, że nie uda Ci się wytrwać w postanowieniu,pomyśl jeszcze raz. Przecież wypicie 1 szklanki wody rano to żaden wysiłek ,a przybliży Cię do Twoich celów. Możesz to zrobić?