Dzisiaj kolejny wpis dotyczący mięśni brzucha, tym razem trochę szokujący. Większość ludzi uważa,że aby wzmocnić brzuch i cały korpus, należy wykonywać standardowe brzuszki. Za jedno z lepszych ćwiczeń uważa się tak zwaną deseczkę (zajrzyj do wczorajszego testu).

Najnowsze badania wykazały jednak, że istnieje dużo bardziej efektywne ćwiczenie, które angażuje wszystkie mięśnie brzucha, poprawia siłę całego korpusu i jego stabilizację. Dodatkowo, zmusza do pracy każdy mięsień Twojego ciała.

Najlepszym ćwiczeniem na brzuch są przysiady. Tak, przysiady! Z obciążeniem trzymanym nad głową.

 

przysiade ze sztangą

Technika jest tu niesamowicie ważna. Stań w rozkroku. Nogi na szerokość bioder. Trzymaj sztangę w górze, nad głową. Powoli, wykonaj przysiad, wypychając biodra w tył. Pamiętaj, aby kolana nie przechodziły poza linię palców. Trzymaj cały korpus napięty (powinnaś być jednak w stanie oddychać regularnie). Nie wstrzymuj oddechu. Szybkim ruchem wróć do pozycji wyjściowej.

Jeśli jesteś osobą początkującą lub nigdy nie wykonywałaś ćwiczenia, zrezygnuj z dodatkowego obciążenia lub trzymaj w ręku, przykładowo piłkę lekarską lub nawet piłkę stabilizującą. Stopniowo możesz dodawać, większe obciążenia.

To ćwiczenie znajduje się w moim planie treningowym. Polecam i Tobie!