Do tematu natchnęła mnie pewna osoba, a właściwe jej pytanie – jakie ćwiczenie jest najlepsze na sześciopak?  Zanim zacznę cokolwiek pisać, warto wrócić do mojego wcześniejszego postu, a w szczególności wymienionego w nim mitu: codzienne brzuszki sprawią, że Twój brzuch będzie płaski.

Płaski, umięśniony brzuch marzy się każdemu.  Większość z nas, jest w stanie zrobić wszystko. 100 brzuszków dzienne – tak wygląda najczęściej droga do celu.  I nic. Potem szóstka Weidera (nie powiesz mi, że chociaż raz nie zdarzyło Ci się o tym pomyśleć). Wciąż bez wymarzonych efektów.

Otóż, nie ma ćwiczeń, które sprawią, że Twój brzuch będzie płaski. Żadne brzuszki nie sprawią, że Twoje mięśnie będą widoczne. Możesz robić ich tysiące, ale nie przyniosą one oczekiwanych rezultatów, jeśli nie spalisz tkanki tłuszczowej. Oczywiście Twoje mięśnie będą silniejsze, nigdy ich jednak nie zobaczysz (w lepszym wypadku możesz je jedynie poczuć;)

Zatem Twoim celem powinno być spalenie tkanki tłuszczowej. Jak to zrobić?

Podstawą powinna być dieta.  Stanowi ona 80 % Twoich rezultatów. Kilka najważniejszych zasad:

– jedz 4-5 posiłków dziennie

– nigdy, ale to nigdy, nie rezygnuj ze śniadania

– jedz pełnowartościowe posiłki (ryby, chudy drób i wołowina, owoce morza, brązowy ryż, pełnoziarniste pieczywo i makaron, orzechy)

– jedz warzywa i owoce. Postaraj się jeść co najmniej 3 porcje dziennie

– pij dużo wody

– na kolację jedz jedynie proteiny (ryby, chudy drób i wołowina, owoce morza, jajka) z warzywami

– unikaj smażonych potraw. Gotuj na parze, grilluj, piecz

– unikaj przetwarzanych produktów

– zrezygnuj ze słodyczy, napojów gazowanych i słodzonych soków

– unikaj produktów z białek mąki

 

Jak trenować?

Jednym z najlepszych sposobów na utratę tkanki tłuszczowej jest trening interwałowy.  Jest to wysiłek zmienny. Przeplata się w nim odcinki o wysokiej i niskiej intensywności. Przykładowo 2 minuty szybkiego biegu, 1 minuta truchtu, chodu (to samo możesz również wykonać na rowerze, maszynie eliptycznej itp). Dzięki takim treningom, podnosi się metabolizm spoczynkowy organizmu, co w efekcie  pomoże Ci szybciej spalić tkankę tłuszczową.

Ponadto, nie zapomnij o treningu siłowym.  Trenuj krócej a intensywniej. Używaj mniejszych obciążeń z większą liczbą powtórzeń. Skróć przerwy do maksymalnie 30 sekund.  Tutaj polecam również trening obwodowy. Wykonywanie większej ilości ćwiczeń w serii, zdecydowanie podniesie Twoje tętno. Angażuj całe swoje ciało.

Wykonywanie jedynie ćwiczeń na brzuch nie przyniesie Ci zamierzonych efektów. Nie oznacza to jednak, że powinno się z nich rezygnować. Zastąp jednak pospolite brzuszki bardziej wymagającymi ich wersjami. Angażuj każdą część brzucha. Od skrętów, po wznosy nóg. Im częściej będziesz zmieniać ćwiczenia, tym lepiej. Dodatkowo pamiętaj, jeśli ćwiczenie robisz poprawnie, zrobienie 100 brzuszków jest praktycznie niemożliwe.

Jakie ćwiczenie jest najlepsze na sześciopak? Z przykrością stwierdzam (argumentując to tekstem powyżej), że odpowiedź na to pytanie nie istnieje.