Prawdą jest, że sery mogą być zdrowe. Są bogatym źródłem protein, witamin A, B12, wapnia, cynku czy fosforu. Do serów należy podchodzić jednak bardzo ostrożnie. Duża ich część nie powinna znajdować się w Twojej diecie, ze względu na wysoką zawartość tłuszczu i sodu. Istnieje również wiele “seropodobnych” produktów, od których zdecydowanie powinno trzymać się z daleka.

najzdrowsze sery

Jaki ser wybrać? Zobacz listę tych najzdrowszych:

Parmigiano Reggiano (parmezan)

Jest to jeden z najzdrowszych i najbardziej polecanych przeze mnie serów. Jest bogatym źródłem witamin i minerałów, nie zawierając przy tym dużej ilości tłuszczu. Świetnie nadaje się do makaronów, sałatek czy potraw z kurczaka.

Kalorie (100 g) 392 Tłuszcz 26g Białko 36g

Ricotta

Zdrowy, nisko tłuszczowy ser produkowany z serwatki. Źródło białka i wapnia. Jego wielkim plusem jest wszechstronne zastosowanie. Nadaje się nie tylko do sałatek czy zapiekanek, ale i do smarowania chleba i deserów.

Kalorie (100 g) 138 Tłuszcz 8g Białko 11g   (produkt o obniżonej zawartości tłuszczu)

Serek wiejski

Jeden  najbardziej popularnych serów. Często spotykany w diecie osób aktywnych i sportowców. Jest on bardzo bogatym źródłem białka (kazeiny). Przy wyborze odpowiedniego, należy zwrócić uwagę na zawartość sodu.

Kalorie (100 g) 103 Tłuszcz 5g Białko 12g

Feta

Kolejny ser, który w rankingu zdrowych serów, zajmuje bardzo wysokie miejsce. Wyprodukowany z mieszanki pasteryzowanego mleka owczego z mlekiem kozim. Wysoka zawartość składników odżywczych, przy stosunkowo niskiej zawartości tłuszczu.  Dobrej jakości ser nie powinien być bardzo słony. Świetnie sprawdza się jako dodatek do sałatek.

Kalorie (100 g) 264 Tłuszcz 21 g Białko 16g

Gouda

Jest serem zdrowym, produkowanym oryginalnie z pełnego mleka.  Jeśli dbasz o linię, wybierz ten o obniżonej zawartości tłuszczu. Bądź ostrożna przy wyborze – niestety istnieje wiele podróbek serów Gouda. Często wyznacznikiem jest cena – dobry ser nigdy nie jest tani.

Kalorie (100 g) 356 Tłuszcz 27g Białko 25g