Quinoa (komosa ryżowa) jest jednym z najbardziej wartościowych ziaren, które powinnaś uwzględnić w swojej diecie. Jest bogatym źródłem białka, witamin i minerałów, w tym manganu, magnezu, wapnia, żelaza, miedzi i fosforu. Ponadto, białko zawarte w komosie jest białkiem kompletnym, co nie często charakteryzuje ziarna. Zawiera wszystkie niezbędne aminokwasy, które nie są syntetyzowane w organizmie ludzkim i muszą być dostarczane wraz z pożywieniem. Quinoa jest również bogatym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, w tym kwasów omega 3 oraz wyróżnia się dużą zawartością witaminy E.

Quinoa ma bardzo duże zastosowanie w kuchni. Można ją spożywać na śniadanie, obiad czy deser. Możesz zastąpić nią ryż czy dodać do sałatki.

Ja, osobiście, uwielbiam ją w formie słodkiej. Mój ulubiony przepis:

quinoa deser

Składniki (2 miseczki):

  • pół szklanki quinoa
  • pół szklanki mleka kokosowego (lub zwykłego)
  • ¼ szklanki wody
  • 3 jabłka
  • żurawina
  • pół łyżeczki syropu z agawy
  • szczypta cynamonu
Przygotowanie:
Mus jabłkowy:
Jabłka obieramy, ścieramy na tarce lub kroimy na małe kawałki i wrzucamy do garnka z odrobiną gotującej się wody. Przykrywamy pokrywką i dusimy na małym ogniu, co jakiś czas mieszając drewnianą łyżką. Nadmiar wody należy odparować. Jeżeli wybraliśmy bardzo kwaśne jabłka, można delikatnie posłodzić. Doprawić cynamonem. Mus pozostawiamy do ostygnięcia.
Do małego garnka wsypujemy quinoa, zalewamy mlekiem i wodą. Po zagotowaniu, gotujemy na małym ogniu, aż ziarenka wchłoną mleko z wodą i staną się miękkie.
Na dno każdej miseczki przekładamy pół szklanki musu jabłkowego, następnie ostudzoną quinoa. Posypujemy pokrojoną żurawiną i szczyptą cynamonu.

Właściwie dodać możesz każdy owoc czy orzechy. Wszystko zależy od Ciebie. Jeśli nie masz czasu – możesz dodać nawet jogurt.

Przepisów na potrawy z quinoa jest mnóstwo. Jeśli znasz jakiś przepis, podziel się z nami. Chętnie sama również spróbuję:) Czekam na przepisy w komentarzu!