Pompki to jedno z najbardziej efektywnych ćwiczeń, które angażuje do pracy nie tylko ramiona, ale i plecy, brzuch, uda i pośladki. Zdecydowanie ćwiczenie to powinno się znaleźć w Twoim planie treningowym. Gwarantuje niesamowite efekty.

Ile pompek potrafisz wykonać? I mówię tutaj o standardowych, tak zwanych męskich pompkach. Jeśli wykonujesz ich jedynie kilka lub wykonanie jednej sprawia Ci ogromną trudność, dobrze trafiłaś – zaczynamy wyzwanie.

Push up PSF Perfekcyjne pompki   wyzwanie

Najważniejsza jest technika. Lepiej, jeśli wykonasz mniej powtórzeń i skupisz się na tym, żeby każde było perfekcyjne. Zadbaj o pełny zakres ruchu.

Przed wykonaniem pierwszego ćwiczenia zadbaj o to, aby Twój brzuch był napięty. Ciało trzymaj w linii prostej. Z wdechem wykonaj pompkę. Z wydechem, eksplozywnie, wróć  do pozycji wyjściowej. Odpowiednie tempo ma tutaj ogromne znaczenie. Kiedy już udało Ci się nauczyć odpowiedniej techniki, czas na sprawdzian.

Wykonaj jak najwięcej pompek potrafisz. Policz powtórzenia, w których udało Ci się zachować idealną technikę. Podziel tą liczbę przez połowę. Wykonaj 5 serii takiej ilości pompek, z 60 sekundową przerwą. Przykładowo, jeśli udało Ci się wykonać 6 idealnych powtórzeń, wykonaj 5 serii po 3 pompki z 60 sekundową przerwą. Wykonaj trening co 3-4 dni, za każdym razem skracając czas przerwy o 5 sekund.  W takim wypadku po 12 tygodniach Twoja przerwa zredukuje się do zera i powinnaś być w stanie wykonać 15 pompek pod rząd.

Jeśli nie jesteś w stanie wykonać nawet 2 perfekcyjnych pompek, pompki wykonaj przykładowo trzymając ramiona na stepie czy ławeczce. Trzymaj się tych samych zasad opisanych powyżej.

Jesteś gotowa na wyzwanie? Czekam na Twoje rezultaty!