Wstajesz rano zmęczona i ciężko jest Ci zacząć dzień z energią? Wiele z nas nie zdaje sobie sprawy, że wystarczy jedynie kilka zmian, które sprawią, że rano poczujesz się wypoczęta i gotowa na nowe wyzwania;)

(Czasem nawet zastanawiam się jak można funkcjonować bez przestrzegania tych zasad?)

Błąd I: Złe odżywianie się. Dotyczy to przede wszystkim kolacji dnia poprzedniego. Jeśli nie dostarczysz swojemu organizmowi odpowiedniej ilości protein wieczorem, Twoja nocna regeneracja nie będzie efektywna, a Ty rano wstaniesz zmęczona i niewyspana.

Rozwiązanie: Zadbaj o to, aby Twoja kolacja była bogata w proteiny. Możesz ją zjeść nawet 1-2 godziny przed snem.

Błąd II: Odwodnienie. Czy wiesz, że poranne zmęczenie i ból głowy to w większości przypadków odwodnienie organizmu?

Rozwiązanie: Wypij zaraz po wstaniu szklankę wody. Zadbaj również o odpowiednie nawodnienie w ciągu dnia.

Błąd III: Zbyt krótki sen.

Rozwiązanie: Osoby dorosłe powinny spać 7,5 – 9 godzin. Zadbaj również o to, żeby Twój sen był regularny. Postaraj się, chodzić spać zawsze o tej samej porze.

Ciekawostka!

Kiedy najlepiej jest sie obudzic, fazy snu

Dodatkowo przeczytaj kilka sposobów na to, jak rozpocząć dzień z energią.