jak schudnąć

Z czym kojarzy Ci się odchudzanie? Z dietą? Czy z katorżniczymi godzinami na siłowni? Często zapewne i z głodowaniem. Otóż w procesie odchudzania, nie ma nic skomplikowanego. Zapomnij o liczeniu kalorii, o diecie kapuścianej, tabletkach wspomagających odchudzanie czy głodówkach. Wystarczy zastosować się do kilku wskazówek, aby trwale zgubić kilogramy. Zdrowo i przyjemnie!

1. Spożywaj zdrowe tłuszcze.

Aby schudnąć, potrzebujesz nie tylko protein i  węglowodanów, ale i zdrowych tłuszczy. Twój organizm potrzebuje ich do większości procesów w organizmie, w tym do spalenia tkanki tłuszczowej.  Zajrzyj do artykułu   Naucz odżywiać się zdrowo – wartościowe źródła węglowodanów, białka i tłuszczy.

2. Zadbaj o regularny sen.

8-9 godzin snu powinno być Twoim priorytetem. Chcesz schudnąć? Nie masz wyboru – regularny sen to podstawa. Jest on nie tylko odpowiedzialny za odpowiednią regenerację Twojego organizmu. Udowodniono, że brak snu powoduje produkcję hormonów apetytu, leptyny i greliny. Nie wierzysz? Zastanów się czy po nieprzespanej nocy nie masz większego apetytu na słodycze, białe pieczywo czy tłuste mięso?

3. Skup się na jakości jedzenia.

Zamiast liczyć kalorie, skup się na tym co jesz. Niech Twoje posiłki składają się wartościowych źródeł węglowodanów, protein i tłuszczu. Zjadaj dużą ilość warzyw. Postaraj się również, aby Twoje produkty były jak najbardziej naturalne i jak najmniej przetwarzane.

4. Skup się na jakości treningu.

Nie musisz ćwiczyć długo. Aby uniknąć procesu katabolizmu (zjadania swoich mięśni), Twój trening nie powinien trwać więcej niż godzinę. Zawsze wykonaj rozgrzewkę i rozciąganie po treningu. Zadbaj, aby Twoja część zasadnicza treningu była intensywna. Skup się na każdym ćwiczeniu. Zadbaj o to, aby Twój trening był wymagający.

5. Połącz trening siłowy z treningiem interwałowym.

Trening interwałowy jest jednym z najlepszych sposobów na utratę wagi (przeczytaj więcej). Nie możesz również zapomnieć o treningu siłowym. Zbudowanie masy mięśniowej, przyspieszy Twój metabolizm, co pomoże Ci spalić tkankę tłuszczową. Śmiało możesz wykonać trening siłowy i trening interwałowy podczas jednej sesji treningowej.

6. Zadbaj o odpowiedni posiłek przed i po treningu.

Aby Twój trening był efektywny, musisz zadbać o posiłek przedtreningowy. Powinien on być bogaty w białko i węglowodany. Warto również, dodać do niego warzywa, w szczególności zielone. 30 minut po treningu zjedz posiłek bogaty w węglowodany proste i białko ( w proporcji 4:1). Nigdy nie rezygnuj z jedzenia! Jest to klucz nie tylko do spalenia tkanki tłuszczowej, ale i do odpowiedniej regeneracji.

7. Zapanuj nad stresem.

Stres ma ogromny wpływ na proces odchudzania. Więcej przeczytaj w artykule W ciągłym biegu. Dlaczego tyję? . Im szybciej zapanujesz nad swoim stresem, tym szybciej uda Ci się schudnąć.

8. Pij wodę i zieloną herbatę.

Woda jest potrzebna do każdego procesu zachodzącego w naszym organizmie,  w tym procesów metabolicznych. Bez niej nie byłby nawet możliwy rozpad węglowodanów. Jest niezbędna – o tym nie trzeba dużo pisać. Warto pić również zieloną herbatę. Przyspiesza metabolizm i jest bogatym źródłem antyoksydantów.

9. Sprawdź swoją krew.

Problem utraty wagi często może wiązać się z brakiem witamin czy składników mineralnych. Przykładowo, niski poziom witaminy D ma ogromny wpływ na insulinę, która jest jednym z najważniejszych hormonów podczas odchudzania. Zanim zaczniesz się odchudzać – sprawdź swoją krew.

10. Zmień strategię.

Ciągłe myślenie o swojej wadze i odchudzaniu może być męczące. Właśnie dlatego proces odchudzania kojarzy się z wyrzeczeniem i wielkim wysiłkiem. Zamiast liczenia kilogramów, skup się na swoim zdrowiu. Trenuj i odżywiaj się dla zdrowia. Na siłowni skup się na poprawie swoich swoich rezultatów, a nie na spaleniu kalorii. Zobaczysz, że rezultaty przyjdą szybciej niż myślisz.

Koniecznie przeczytaj Jak opanować swój metabolizm!