W związku ze zbliżającymi się Świętami Wielkanocnymi, chciałabym Ci życzyć dużo zdrowia i radości. Spełnienia wszystkich marzeń i samych sukcesów (również tych fitnessowych). Dużo optymizmu i uśmiechu każdego dnia.

Święta trwają jedynie kilka dni. Nie czuj presji, że musisz jeść idealnie i być aktywna. Poniżej zostawiam Ci jednak kilka rad, jak sprawić, żeby Wielkanoc nie kojarzyła Ci się jedynie z przejedzeniem i lenistwem.

 Wielkanoc,Wielkanoc, WielkanocZmień kilka składników na zdrowszą wersję. Nie ma Świąt Wielkanocnych bez jajek. Nie ma jajek bez majonezu. Dodawany jest on również do każdej sałatki. Zastąp majonez jogurtem greckim lub naturalnym. Dodaj ziół, warzyw, czosnku. Ponadto zamiast masła, użyj olej roślinny. Zastąp tłuste mięso chudą wołowiną lub piersią z kurczaka. Zamiast ciast, ciastek, słodyczy, jedz owoce.

Nie podjadaj. Staraj się planować swoje posiłki w ciągu dnia. Może być ich nawet więcej niż zwykle, ale o wyznaczonych porach. Unikniesz wtedy jedzenia “cały dzień”.

Nie zasiadaj do stołu z poczuciem ogromnego głodu(zjesz wtedy dużo więcej, niż tak naprawdę potrzebujesz). Zjedz najpierw trochę warzyw i wypij szklankę wody (w szczególności przed śniadaniem).

Bądź aktywna (i nie mam tu na myśli siłowni w Niedziele Wielkanocną;). Dużo spaceruj, przebywaj na świeżym powietrzu. Nie siedź cały dzień na kanapie. Może warto zapoczątkować nową rodzinna tradycję- wspólną grę w koszykówkę, piłkę nożną czy tenisa.

Nie zapomnij o wodzie. Zasada picia co najmniej 1,5 litra wody obowiązuje również w Wielkanoc.

 

Poniżej zostawiam również link do strony, na której znajdziesz dużo zdrowszych Wielkanocnych przepisów

http://www.mojdietetyk.pl/mailing/20100330_i/wielkanocne_lekkie_przepisy.pdf

WESOŁYCH ŚWIĄT!