Ćwiczenie, które dzisiaj chcę Wam pokazać ma zdecydowanie odpowiednią nazwę – SURRENDER ( co w tłumaczeniu oznacza “poddać się”).  Wygląda śmiesznie, prawda? Jeśli jednak przychodzi do wykonania tego ćwiczenia – śmiesznie już nie jest. Ćwiczenie jest bardzo wymagające, w szczególności jeśli użyjesz do niego dodatkowego obciążenia (trzymając sztangę lub hantle w rękach). Ćwiczenie angażuje niemal każdy mięsień ciała – nogi, pośladki, plecy, brzuch, ramiona. Poddasz się?

surrenderSelfTimer2013-12-16 13_08_48

Stań w lekkim rozkroki i unieś ręce w górę (możesz trzymać hantle, sztangę, piłkę lekarską czy nawet piłkę stabilizującą). Trzymaj brzuch napięty, plecy proste. Wykonując krok w tył, uklęknij na kolana. Wykonując krok w przód, wróć do pozycji wyjściowej (Twoje kolano nie powinno wychodzić poza linię palców). Zrób 10 powtórzeń i zmień nogę.

Technika ma tutaj duże znaczenie, w szczególności dla bezpieczeństwa stawów kolanowych. Zobacz jak powinno się wracać do pozycji stojącej.

prawidłowa technika surrender