Wiesz, że nawet pizza ma swoją zdrowszą wersję? Oto kolejny przepis, który udowadnia, że zdrowa dieta może być również smaczna.

pełnoziarnista pizza

Składniki:

  • Mąka pełnoziarnista – 2 1/2 szklanki
  • Suche drożdże aktywne – 2 1/4 łyżeczki
  • Sól – 3/4 łyżeczki
  • Ciepła woda – 1 szklanka
  • Oliwa z oliwek extra virgin – 1 łyżka
  • Cukier – 1 łyżka

Dodatkowo wybierz ulubione składniki – sos pomidorowy, pieczarki, pierś z kurczaka, ananas, warzywa itp. Całość lekko posyp serem – najlepiej parmezan lub mozzarella.

Wykonanie:

  • W małej misce wymieszaj razem drożdże, wodę i 1 łyżeczkę cukru. Odstaw na 5 minut.
  • W dużej misce wymieszaj razem 2 szklanki mąki, sól i pozostały cukier. Do środka wlej powstałą miksturę z drożdży i oliwę z oliwek.
  • Starannie połącz wszystkie składniki. Dodaj resztę mąki (1/2 szklanki) i ugniataj ciasto do momentu otrzymania gładkiej, nieprzyklejającej się masy.
  • Uformuj kulkę. Przykryj miskę i odstaw na około godzinę.
  • Rozwałkuj ciasto w kółko i połóż je na blachę. Najlepiej jeśli użyjesz specjalnej blachy do pieczenia pizzy. Odstaw na 10 minut. W tym czasie możesz dodać ulubione składniki : sos, ser, warzywa, kurczak, pieczarki itp.
  • Piecz w temperaturze 250 stopni przez około 15-20 minut lub do momentu, aż ciasto lekko zbrązowieje i wierzch będzie upieczony.

Jak podoba Ci się przepis?