Ostatnio pisałam o super ważnej rzeczy, jaką jest wzmacnianie pośladków.  Jeśli jeszcze nie udało Ci się przeglądnąć artykułu – koniecznie przeczytaj !!!

Jak biegać bezpiecznie? Mocne pośladki to podstawa!

Dzisiaj, tak jak obiecałam zestaw ćwiczeń, które pomogą Ci wzmocnić pośladki, a  szczególnie tak zwany pośladkowy średni (gluteus medius), który jest szczególnie ważny dla każdego biegacza, nie tylko żeby poprawić swoje wyniki biegowe, ale żeby biegać bezpiecznie!

cwiczenia biodra

Uwagi!!

ćw 1. Postaraj się, aby Twoja noga była wyprostowana, palce skierowane w dół. Wykonaj ćwiczenie powoli, kontrolując każdy ruch i napięcie.

ćw 2. Twoje ciało powinno znajdować się w linii prostej. Jeżeli samo unoszenie nogi jest dla Ciebie za łatwe, dodaj małe okrążenia w górze. Postaraj się nie rozluźniać nogi.

ćw 3. Aby zwiększyć intensywność ćwiczenia – załóż na nogi gumę. Stopy trzymaj złączone.

ćw 4. Ugnij nogi w kolanie i wykonaj przysiad, wypychając biodra do tyłu. Pamiętaj, żeby kolano nie wychodziło poza linię palców. Trzymaj plecy proste.

ćw 5. Dla lepszego efektu – załóż gumę na kostki. Odwodząc nogę, trzymaj ciało w linii prostej. Dla lepszej równowagi możesz lekko ugiąć nogi w  stawie kolanowym. Postaraj się nie rozluźniać nogi. Jeśli ćwiczysz bez gumy dodaj okrążenia, trzymając nogę w górze.

Każde ćwiczenie wykonaj 15-20 razy na każdą stronę. Powtórz 3 razy.